Jump to content

Recommended Posts

Hej

har problem med min c4 växellåda när jag kör crusing där det ofta står still vill växellådan bli varm och trycker ur sig automatoljan, om jag då känner på rören fram till automatoljekylet så är dom inte varma.
jag måste då stänga av bilen eller ta ut bilen från crusingen och köra en runda och då blir slangarna varma till kylet (kylet är ett separat som sitter framför kylet till motorn).

så min fråga är vad är det som driver automatoljepumpen så olja cirkulerar till kylet?

//Henrik

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svaret

undrar om min oljepump är dålig då och behöver lite varv på motorn för att funka för man kan ju ligga på tomgång i flera timmar i sträck på en crusing.
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

är kylaren kopplad åt rätt håll? den ska monteras och anslutas med inlopp till kylaren(olja från lådan) nertill och utlopp upptill, annars blir det en luftficka i kylaren och kylfunktionen uteblir.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...