MickeMusse89 July 2, 2024 Report July 2, 2024 Har haft en del problem med att automatlådan i min 11a gt växlar hårt m.m Sökt med ljus och lykta efter verkstad som jobbar med dessa bilar i Skåne , hittar ingen tips? Oavsett hittade ”proffs” i usa som direkt hänvisade mig till något som kallas TSB 11-11-11 en garanti åtgärd som gjordes på bilar 2011 tillverkade innan 2010-12. ingen garanti längre men behöver verkligen hitta en verkstad nere i Skåne som vet vad man pratar om. TIPS? Forumet är som jag märkt inte jätte aktivt ? Men hoppas innerligt få hjälp så jag kan lösa problemet och gå vidare Citera
Corvette July 3, 2024 Report July 3, 2024 Innan du gör det där så åk till en Ford verkstad och be dem radera "Adaptive Ride Cycle", samt kontrollera om de finns någon ny programvara. Hur ser oljan i lådan ut förresten, är den röd och fin? Citera
MickeMusse89 July 3, 2024 Author Report July 3, 2024 Oljan är ny , jag hittar ingen verkstad som kan hjälpa mig med det du skriver. Inte ens Hedin ”Ford” här nere kan göra det .. Citera
Lars Alfredsson July 3, 2024 Report July 3, 2024 Kolla med Lasse Andersso (regionsansvarig syd) han kanske kan guida dig till en bra verkstad E-post: lasse.carina@bredband2.com Citera
Slagsida July 4, 2024 Report July 4, 2024 Kolla med Liljekvists Bilverkstad i Limhamn, 040-159131. Ägaren är själv Musseägare och har tagit hand om min bil sedan jag köpte den. Mycket nöjd. Citera
Musse26 August 12, 2024 Report August 12, 2024 On 2024-07-02 at 23:03, MickeMusse89 said: Har haft en del problem med att automatlådan i min 11a gt växlar hårt m.m Sökt med ljus och lykta efter verkstad som jobbar med dessa bilar i Skåne , hittar ingen tips? Oavsett hittade ”proffs” i usa som direkt hänvisade mig till något som kallas TSB 11-11-11 en garanti åtgärd som gjordes på bilar 2011 tillverkade innan 2010-12. ingen garanti längre men behöver verkligen hitta en verkstad nere i Skåne som vet vad man pratar om. TIPS? Forumet är som jag märkt inte jätte aktivt ? Men hoppas innerligt få hjälp så jag kan lösa problemet och gå vidare provat med HC bil i södra sandby?? Citera
Recommended Posts