Jump to content

Växellåda , verkstad ?


Recommended Posts

Har haft en del problem med att automatlådan i min 11a gt växlar hårt m.m  Sökt med ljus och lykta efter verkstad som jobbar med dessa bilar i Skåne , hittar ingen 😞 tips? 
Oavsett hittade ”proffs” i usa som direkt hänvisade mig till något som kallas TSB 11-11-11 en garanti åtgärd som gjordes på bilar 2011 tillverkade innan 2010-12. 
ingen garanti längre men behöver verkligen hitta en verkstad nere i Skåne som vet vad man pratar om. TIPS? 
Forumet är som jag märkt inte jätte aktivt ? Men hoppas innerligt få hjälp så jag kan lösa problemet och gå vidare 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Innan du gör det där så åk till en Ford verkstad och be dem radera "Adaptive Ride Cycle", samt kontrollera om de finns någon ny programvara.
Hur ser oljan i lådan ut förresten, är den röd och fin?


 

Link to comment
Share on other sites

Oljan är ny , jag hittar ingen verkstad som kan hjälpa mig med det du skriver. Inte ens Hedin ”Ford” här nere kan göra det .. 

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Liljekvists Bilverkstad i Limhamn, 040-159131. Ägaren är själv Musseägare och har tagit hand om min bil sedan jag köpte den. Mycket  nöjd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2024-07-02 at 23:03, MickeMusse89 said:

Har haft en del problem med att automatlådan i min 11a gt växlar hårt m.m  Sökt med ljus och lykta efter verkstad som jobbar med dessa bilar i Skåne , hittar ingen 😞 tips? 
Oavsett hittade ”proffs” i usa som direkt hänvisade mig till något som kallas TSB 11-11-11 en garanti åtgärd som gjordes på bilar 2011 tillverkade innan 2010-12. 
ingen garanti längre men behöver verkligen hitta en verkstad nere i Skåne som vet vad man pratar om. TIPS? 
Forumet är som jag märkt inte jätte aktivt ? Men hoppas innerligt få hjälp så jag kan lösa problemet och gå vidare 🙂 

provat med HC bil i södra sandby??

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...