Jump to content

Dålig radiomottagning


Chrille82

Recommended Posts

Jag upplever att radiomottagningen är väldigt dålig i min originalstereo, är det fler som tycker likadant? går det att förstärka på något sätt? Sitter antennen i bakrutan på Mustangen

Link to comment
Share on other sites

Jag har ingen hajfena på min fastback iaf 🙂 men den är väl främst för gps mottagningen? vet inte om ford blandade hej vilt eller om det var vissa årsmodeller som fick det bara…

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Chrille82 said:

Jag har ingen hajfena på min fastback iaf 🙂 men den är väl främst för gps mottagningen? vet inte om ford blandade hej vilt eller om det var vissa årsmodeller som fick det bara…

vad är ditt regnr?

 

Link to comment
Share on other sites

Efter lite sökning på amerikanska forum verkar det som att ”hajfenan” är till för gps mottagning, alltså bilar som har navigator, fm antennen är integrerad i bakrutan på samtliga modeller och eftersom cabbarna inte har fast bakruta så sitter det en klassisk antenn på sidan för det. 
Min bil har inte navigator🙂 men om du får fram mer info om det så är regnumret:ODO396

det är ju inte jätteofta som jag lyssnar på radion men sjukt störande när det sprakar och brusar vid tillfället, tycker att det borde gå att montera någon form av antennförstärkare som man fick göra förr med det analoga tv nätet.

Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, Chrille82 said:

Efter lite sökning på amerikanska forum verkar det som att ”hajfenan” är till för gps mottagning, alltså bilar som har navigator, fm antennen är integrerad i bakrutan på samtliga modeller och eftersom cabbarna inte har fast bakruta så sitter det en klassisk antenn på sidan för det. 
Min bil har inte navigator🙂 men om du får fram mer info om det så är regnumret:ODO396

det är ju inte jätteofta som jag lyssnar på radion men sjukt störande när det sprakar och brusar vid tillfället, tycker att det borde gå att montera någon form av antennförstärkare som man fick göra förr med det analoga tv nätet.

 

Måste vara någon enhet som inte vill vara med 
Hade inga problem med mottagningen i vår 2016 Coupe

 

image.png.7a14078abe9f0d5fa1788613bfaa88f8.png

 

 

image.thumb.png.a1f7daafeb506c7f4710152722dd9f8a.png

Link to comment
Share on other sites

Ja kanske är så.. eller oturen att det tyvärr bara råka vara dålig mottagning när jag lyssnar på radion 🙄
Är bilden du länkar med här en möjlig felkälla som man bör kolla upp?

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Chrille82 said:

Ja kanske är så.. eller oturen att det tyvärr bara råka vara dålig mottagning när jag lyssnar på radion 🙄
Är bilden du länkar med här en möjlig felkälla som man bör kolla upp?

yes

Link to comment
Share on other sites

De tidigare US bilar har inte samma frekvensdelning som i EU därav dålig mottagning på typ lokal stationer där frekvenser är tätare. På de nyare (tror att det från cs 2012-14 ) så är radion anpassad för EU eller 2 olika lägen beroende på marknad. Har själv en 2003 som jag bytte ut radion mot en EM JVC för bättre mottagning.

Alltrnativ är ett aktivt antennförstärkning man sätter bakom radion imellan ant uttag och sladd samt lite 12v matning

Hoppas infon hjälper

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...