Chrille82 6 Oktober Report 6 Oktober Jag upplever att radiomottagningen är väldigt dålig i min originalstereo, är det fler som tycker likadant? går det att förstärka på något sätt? Sitter antennen i bakrutan på Mustangen Citera
Chrille82 7 Oktober Author Report 7 Oktober Jag har ingen hajfena på min fastback iaf men den är väl främst för gps mottagningen? vet inte om ford blandade hej vilt eller om det var vissa årsmodeller som fick det bara… Citera
Corvette 7 Oktober Report 7 Oktober 2 timmar sedan, Chrille82 said: Jag har ingen hajfena på min fastback iaf men den är väl främst för gps mottagningen? vet inte om ford blandade hej vilt eller om det var vissa årsmodeller som fick det bara… vad är ditt regnr? Citera
Chrille82 7 Oktober Author Report 7 Oktober Efter lite sökning på amerikanska forum verkar det som att ”hajfenan” är till för gps mottagning, alltså bilar som har navigator, fm antennen är integrerad i bakrutan på samtliga modeller och eftersom cabbarna inte har fast bakruta så sitter det en klassisk antenn på sidan för det. Min bil har inte navigator men om du får fram mer info om det så är regnumret:ODO396 det är ju inte jätteofta som jag lyssnar på radion men sjukt störande när det sprakar och brusar vid tillfället, tycker att det borde gå att montera någon form av antennförstärkare som man fick göra förr med det analoga tv nätet. Citera
Bluestang 8 Oktober Report 8 Oktober Intressant. Var sitter då GPS-antennen då på en cab? Har sett en antennpuck på bakluckan på USA-bilar, men inte i Europa. Citera
Corvette 8 Oktober Report 8 Oktober 14 timmar sedan, Chrille82 said: Efter lite sökning på amerikanska forum verkar det som att ”hajfenan” är till för gps mottagning, alltså bilar som har navigator, fm antennen är integrerad i bakrutan på samtliga modeller och eftersom cabbarna inte har fast bakruta så sitter det en klassisk antenn på sidan för det. Min bil har inte navigator men om du får fram mer info om det så är regnumret:ODO396 det är ju inte jätteofta som jag lyssnar på radion men sjukt störande när det sprakar och brusar vid tillfället, tycker att det borde gå att montera någon form av antennförstärkare som man fick göra förr med det analoga tv nätet. Måste vara någon enhet som inte vill vara med Hade inga problem med mottagningen i vår 2016 Coupe Citera
Chrille82 8 Oktober Author Report 8 Oktober Ja kanske är så.. eller oturen att det tyvärr bara råka vara dålig mottagning när jag lyssnar på radion Är bilden du länkar med här en möjlig felkälla som man bör kolla upp? Citera
Corvette 8 Oktober Report 8 Oktober 4 timmar sedan, Chrille82 said: Ja kanske är så.. eller oturen att det tyvärr bara råka vara dålig mottagning när jag lyssnar på radion Är bilden du länkar med här en möjlig felkälla som man bör kolla upp? yes 1 Citera
Chrille82 8 Oktober Author Report 8 Oktober Tack ska kolla upp vid tillfälle om det eventuellt finns några skador m.m Citera
von Speer 15 Oktober Report 15 Oktober (redigerad) De tidigare US bilar har inte samma frekvensdelning som i EU därav dålig mottagning på typ lokal stationer där frekvenser är tätare. På de nyare (tror att det från cs 2012-14 ) så är radion anpassad för EU eller 2 olika lägen beroende på marknad. Har själv en 2003 som jag bytte ut radion mot en EM JVC för bättre mottagning. Alltrnativ är ett aktivt antennförstärkning man sätter bakom radion imellan ant uttag och sladd samt lite 12v matning Hoppas infon hjälper Ändrade %s av %s (%s) 1 Citera
Chrille82 19 Oktober Author Report 19 Oktober On 2024-10-08 at 15:35, Corvette said: yes Lite uppdatering, jag monterade bort delen som du länkade bild på. Ena sidan var täckt med den härliga underredsmassan som dom sprutade på överallt på alla svensksålda bilar. Jag fick bort allt så den blev blank och fin igen. Vet inte om det är placeboeffekt men tycker nu att mottagningen är bättre än innan. Hoppas det var så enkelt Citera
Recommended Posts