Jump to content

keyless entry 95:a


PekingAnders

Recommended Posts

Hej,har en fråga om keyless entry. Hittade en tidigare tråd i forumet där det fanns en länk för proginfo. Där fanns tyvärr inte 95 med.

Hittade en dosa i min bil, den har två ingummerade knappar,bytte batteri i den (9 volt),men vad gör jag sen???

Link to comment
Share on other sites

Det är en liten svart enhet med två tryckknappar längst ner och en nyckelringsfunktion i andra änden. På baksidan får man lossa en liten skruv för att komma åt batteriet som inte är 9 volt som jag skrev utan ett litet runt (typ ett halvt AAA) som är 12 volt. Den nämns i min instruktionsbok ,men givetvis bara hur den ska funka! Verkar även finnas i ett utförande med fyra knappar.

Link to comment
Share on other sites

Mariusz Sobanski sade att:

1. Turn ignition to Run or ACC

Find the program connector in the trunk behind the rear left hand access panel, taped to wiring harness, between the left tail light and the rear left wheel well. (smaller than a 9 volt battery)

2. Connect the pins by wire or a paper clip.

3. Then doors will lock

4. Unlock (automaticly )

5. Press any button on 1st transmitter (door locks will cycle)

6. Press any buttom on 2ed transmitter

7. Turn ignition to OFF.

That´s it.

I have not tryed this yet but I am going to do it today.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Man eller mus... orkade inte invänta svar så läste nogranare och provade med att knöla in en bit aluminiumfolie i ett grått tvåpoligt litet kontaktstycke bakom vänster panel i skuffen (med tändningen på först) och vipps så låstes och upplåstes bilen sig, tryckte därefter på fjärr1 och sedan fjärr 2, och nu rockar det, enormt skönt med dubbla uppsättningar av fungerande startnycklar och fjärrkontroller, :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...