Jump to content

Recommended Posts

Ja då har RSB ändrat sig och levererar till Sverige. Tidigare har de inte gjort det. Hygglig prisbild och fraktpriserna verkar ligga under Velocity-group. Och det kan ju vara bra att ha en europeisk leverantör, om VP inte har prylar på hyllan.

https://www.rsb-parts.de

Nja, ingen hit med deras webbutik! Det går inte att använda kort, utan enbart Paypal. Du får inte frakten uträknad vid ucheckningen och du måste skicka ett meddelande till kundmottagningen. Hyggliga priser dock. Men webshopen osar sent nittiotal och utcheckningen duger inte. Så jag lägger en order i USA och fraktar hem via Jetcarrier.

vad är fördelen med jetcarrier framför att butiken skickar direkt hem till dej ?

läste lite på deras hemsida, men fattade inte riktigt

blir frakten billigare ?

Det brukar bli billigare än direktfrakt. Plus du får en faktura i efterhand och de är reptilsnabba. Föredrar dem före Shopusa, som jag upplever som krångliga att göra med när det går fel och de känns relativt dyra. Däremot får man medlem i klubben lite rabatt.

Till Mustangen handlar jag hos Opentracker, Virginia Classic Mustangs, NPD, Tony Branda, Cobra Automotive, StreetorTrack. En del förbrukningsartiklar köper jag från Rockauto, om inte VP har.