May 4, 200519 yr comment_17234 Har precis börjat att demontera oljetråget, men har stött på patrull Behövs det lossas något mer än skruvarna för att kunna få bort tråget helt... sitter ju krängningshämmare och styrstag ivägen.. .behövs någon av dessa lossas... .har en -69 fastback
May 4, 200519 yr comment_17235 Japp allt som är i vägen måste skruvas bort för att kunna få ner tråget
May 4, 200519 yr Author comment_17237 tackar för det... bara att skruva vidare då måste jobba på nu så man får ut bilen på gatan så fort som möjligt
May 5, 200519 yr comment_17257 Har också fåt en del jobb med min bil. (rasat hjullager i 9"-bakaxel)Men iallafall. Om du är osäker på om du får ihop de rätt sen så kan ju en bra ide vara att langa fram kameran och ta kort på de du tror dig kunna bli osäker på sen.
May 6, 200519 yr comment_17302 ett hett tips är att ta kort på ALLT även det man tycker ät självklart... man brukar ta lite för mkt självklart ibland...
May 6, 200519 yr comment_17316 Hej.65-70 behöver du bara ta bort förstäkningsbalken somsitter mellan rambenen (är skruvad) för att få ner tråget, du behöver inte ta bort kränghämare fram eller plocka bort några styrstag om det är originaldelar vi talar om. 71-73 är en bedrövlig historia i sig om man vill ta bortolje tråg. på denna årsmodell är det en fast balk undermotorn och därför måste motorn lyftas upp eller ur föratt göra detta jobb .
May 6, 200519 yr Author comment_17320 Packningen till oljetråget? Är detta något man kan skära ut själv? Finns ju Satser där man kan skära ut vilken form man vill ha. Eller man ska köpa riktiga grejor från hansen-Racing`?Är det någon speciell tjocklek man bör ha?
May 6, 200519 yr comment_17322 Köp en sats från Hansen Racing ja!Kvalité finns i minst 3 olikaBilligast är vanlig kork som duger.Sen är det Ford Racing som är av en mycket bättre kvalité och tätar bättreFel Pro har en helt komplett i gummi som är gjord i ett enda stycke.Kanon då man slipper lim och springor.Den är dock dyr! Men standard kork duger bara man limmar ordentligt.Billigast iallfall.
May 6, 200519 yr Author comment_17323 Ser ut som om jag har två saker att välja på när jag ska ta bort oljetråget. det ena är främre krängnignshämmaren eller så måste jag lossa styrstaget. det enklaste borde ju bli krängningshämmaren tycker jag
May 6, 200519 yr comment_17324 Nej gör som Lars sa.Du behöver bara ta bort det grova röret mellan krängningshämmare och styrstag.Tycker du ändå det är trångt så släpp ner högra delen på styrstaget.Sitter med 2st långa 3/8'' bultar rakt genom ramen.Men det ska räcka med det grova röret
May 6, 200519 yr Author comment_17326 Som ni beskriver det så låter det jävligt enkelt, men jag tror inte detta är original för -69 för det sitter jävligt trångt till. Bild kommer!!!
May 6, 200519 yr comment_17335 Jag har servo och sänkt styrning så det ser inte riktigt så ut.Du borde få ur tråget om du släpper ner den högra delen av styrningen.Hjälpstyrarmen alltså!Den sitter med 2st långa 3/8'' bultar.Bara lossa dom och sen vinkla ner hela styrenhetenDu borde få loss tråget då
May 6, 200519 yr Author comment_17339 Per B cmc538 said: Jag har servo och sänkt styrning så det ser inte riktigt så ut.Du borde få ur tråget om du släpper ner den högra delen av styrningen.Hjälpstyrarmen alltså!Den sitter med 2st långa 3/8'' bultar.Bara lossa dom och sen vinkla ner hela styrenhetenDu borde få loss tråget dåFunkade fint att göra som du sa per B Lossade de båda bultarna och vipps så trillade det ner... Man tackar
May 6, 200519 yr comment_17340 winnerpatric said: Per B cmc538 said: Jag har servo och sänkt styrning så det ser inte riktigt så ut.Du borde få ur tråget om du släpper ner den högra delen av styrningen.Hjälpstyrarmen alltså!Den sitter med 2st långa 3/8'' bultar.Bara lossa dom och sen vinkla ner hela styrenhetenDu borde få loss tråget dåFunkade fint att göra som du sa per B Lossade de båda bultarna och vipps så trillade det ner... Man tackar Hittade du något roligt i de då ? Typ massa konstiga metallbitar? Eller du kanske hittade något annat
May 6, 200519 yr Author comment_17341 Ligger lite delar från kuggen på fördelaren och en massa små plastbitar, troligtvis ventiltätningar Nu börjar man bli varm i kläderna
May 6, 200519 yr Author comment_17342 Hittade ett nummer på motorblocket... någon som kan berätta något roligt om det DIAE-6015-DA-11Inte säker på att det är hela numret, syns lite dåligt.
May 29, 200519 yr Author comment_18380 När man sätter tillbaka oljetråget, ska man limma packningarna eller hur gör man?
May 30, 200519 yr comment_18413 Vanlig packningstätning fungerar finfint. Går att köpa på macken för ca 70 :-. Se bara till att den är oljebeständig./Fredde
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.