winnerpatric cmc162 May 4, 2005 Report May 4, 2005 Har precis börjat att demontera oljetråget, men har stött på patrull Behövs det lossas något mer än skruvarna för att kunna få bort tråget helt... sitter ju krängningshämmare och styrstag ivägen.. .behövs någon av dessa lossas... .har en -69 fastback Citera
cmc 49 May 4, 2005 Report May 4, 2005 Japp allt som är i vägen måste skruvas bort för att kunna få ner tråget Citera
winnerpatric cmc162 May 4, 2005 Author Report May 4, 2005 tackar för det... bara att skruva vidare då måste jobba på nu så man får ut bilen på gatan så fort som möjligt Citera
sniffer May 5, 2005 Report May 5, 2005 Har också fåt en del jobb med min bil. (rasat hjullager i 9"-bakaxel)Men iallafall. Om du är osäker på om du får ihop de rätt sen så kan ju en bra ide vara att langa fram kameran och ta kort på de du tror dig kunna bli osäker på sen. Citera
NightMaaN May 6, 2005 Report May 6, 2005 ett hett tips är att ta kort på ALLT även det man tycker ät självklart... man brukar ta lite för mkt självklart ibland... Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 6, 2005 Report May 6, 2005 Hej.65-70 behöver du bara ta bort förstäkningsbalken somsitter mellan rambenen (är skruvad) för att få ner tråget, du behöver inte ta bort kränghämare fram eller plocka bort några styrstag om det är originaldelar vi talar om. 71-73 är en bedrövlig historia i sig om man vill ta bortolje tråg. på denna årsmodell är det en fast balk undermotorn och därför måste motorn lyftas upp eller ur föratt göra detta jobb . Citera
winnerpatric cmc162 May 6, 2005 Author Report May 6, 2005 Packningen till oljetråget? Är detta något man kan skära ut själv? Finns ju Satser där man kan skära ut vilken form man vill ha. Eller man ska köpa riktiga grejor från hansen-Racing`?Är det någon speciell tjocklek man bör ha? Citera
Gäst May 6, 2005 Report May 6, 2005 Köp en sats från Hansen Racing ja!Kvalité finns i minst 3 olikaBilligast är vanlig kork som duger.Sen är det Ford Racing som är av en mycket bättre kvalité och tätar bättreFel Pro har en helt komplett i gummi som är gjord i ett enda stycke.Kanon då man slipper lim och springor.Den är dock dyr! Men standard kork duger bara man limmar ordentligt.Billigast iallfall. Citera
winnerpatric cmc162 May 6, 2005 Author Report May 6, 2005 Ser ut som om jag har två saker att välja på när jag ska ta bort oljetråget. det ena är främre krängnignshämmaren eller så måste jag lossa styrstaget. det enklaste borde ju bli krängningshämmaren tycker jag Citera
Gäst May 6, 2005 Report May 6, 2005 Nej gör som Lars sa.Du behöver bara ta bort det grova röret mellan krängningshämmare och styrstag.Tycker du ändå det är trångt så släpp ner högra delen på styrstaget.Sitter med 2st långa 3/8'' bultar rakt genom ramen.Men det ska räcka med det grova röret Citera
winnerpatric cmc162 May 6, 2005 Author Report May 6, 2005 Som ni beskriver det så låter det jävligt enkelt, men jag tror inte detta är original för -69 för det sitter jävligt trångt till. Bild kommer!!! Citera
Gäst May 6, 2005 Report May 6, 2005 Jag har servo och sänkt styrning så det ser inte riktigt så ut.Du borde få ur tråget om du släpper ner den högra delen av styrningen.Hjälpstyrarmen alltså!Den sitter med 2st långa 3/8'' bultar.Bara lossa dom och sen vinkla ner hela styrenhetenDu borde få loss tråget då Citera
winnerpatric cmc162 May 6, 2005 Author Report May 6, 2005 Jag har servo och sänkt styrning så det ser inte riktigt så ut.Du borde få ur tråget om du släpper ner den högra delen av styrningen.Hjälpstyrarmen alltså!Den sitter med 2st långa 3/8'' bultar.Bara lossa dom och sen vinkla ner hela styrenhetenDu borde få loss tråget dåFunkade fint att göra som du sa per B Lossade de båda bultarna och vipps så trillade det ner... Man tackar Citera
sniffer May 6, 2005 Report May 6, 2005 Jag har servo och sänkt styrning så det ser inte riktigt så ut.Du borde få ur tråget om du släpper ner den högra delen av styrningen.Hjälpstyrarmen alltså!Den sitter med 2st långa 3/8'' bultar.Bara lossa dom och sen vinkla ner hela styrenhetenDu borde få loss tråget dåFunkade fint att göra som du sa per B Lossade de båda bultarna och vipps så trillade det ner... Man tackar Hittade du något roligt i de då ? Typ massa konstiga metallbitar? Eller du kanske hittade något annat Citera
winnerpatric cmc162 May 6, 2005 Author Report May 6, 2005 Ligger lite delar från kuggen på fördelaren och en massa små plastbitar, troligtvis ventiltätningar Nu börjar man bli varm i kläderna Citera
winnerpatric cmc162 May 6, 2005 Author Report May 6, 2005 Hittade ett nummer på motorblocket... någon som kan berätta något roligt om det DIAE-6015-DA-11Inte säker på att det är hela numret, syns lite dåligt. Citera
winnerpatric cmc162 May 29, 2005 Author Report May 29, 2005 När man sätter tillbaka oljetråget, ska man limma packningarna eller hur gör man? Citera
Fredde77 May 30, 2005 Report May 30, 2005 Vanlig packningstätning fungerar finfint. Går att köpa på macken för ca 70 :-. Se bara till att den är oljebeständig./Fredde Citera
Recommended Posts