Katema Janne May 9, 2005 Report May 9, 2005 Behöver veta vad besiktningen sa om detta, allt på min 66:a är förmodligen redan bytt, så som 5 bulltade axlar med nya skivor fram, och dom små detaljerna som vita glas, km tavla, reflexer,bes. snackar om att dom måste ha någon bil (regnr) som gjortdetta för att se vad som behövdes justeras. Nån som kan hjälpatill med det....??? Janne förmodligen medlem. Citera
peter_hed May 9, 2005 Report May 9, 2005 Så här gjorde vi då vi skulle byta motor på en bil för några år sedan.Vi fick samma hjälpsamma besked som du. Men till oss sa dom att de skulle ha orginaluppgifter från Ford i USA.Al1.Skit i regbeskiktningen & byt till rätt axel & bromsar. Kör in & besiktiga & låtsas som det regnar. Fungerar ofta bra på gamla amerikanare.Al2.Skaffa fram uppgifter om hur bilen såg ut med sexa & V8. Åk sedan till närmaste bageri & köp en tårta. Åk in till en trevlig fordhandlare och beskriv ditt problem. Ta fram papperen som anger skilnaden mellan 6.a & V8. Fråga handlaren om han kan skriva på att detta är rätt uppgifter ang olika bilars utrustning. Ta fram ditt egenhändigt gjorda intyg där det står att vi intygar att genom att montera en 5-bultad axel med tillhörande bromssystem så kan en bil med 6.a köras med V8. Se bif bilaga. Bifoga dina uppgifter med intyget som skrevs på av fordhandlaren. Ge sedan fordhandlaren en tårta till em-fikat.Denna lösning går bra om man tar fram bra underlag. Självklart ska underlagen vara så bra att handlaren inte behöver tveka på uppgifternaP.s Se till att få med någon stämpel det brukar besiktningar gilla. Citera
Hinkas May 9, 2005 Report May 9, 2005 P.s Se till att få med någon stämpel det brukar besiktningar gilla.Jag trodde du skulle säga "P.s Se till att få en tårta som ford handlaren gillar" Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.