Jump to content

Räkna hur många kronor per $ ???


Recommended Posts

Dina grejer i $ + frakten i $ * ca. 7.40 * moms 25% * tull 3,5% * ev. VISA avg. / $.

Dollarkursen är ALLTID högre hos din bank än den som anges i nyhterna på tv...

Vid handel med VISA tillkommer en kortavgift på de flesta banker på ca. 1,5%. :?

Ex. Tanklock för $50. Frakt $ 40. Totalt $90.

90*7,4*1,25*1,035*1,015 / $90= 9,71 kr/$

Link to comment
Share on other sites

Dina grejer i $ + frakten i $ * ca. 7.40 * moms 25% * tull 3,5% * ev. VISA avg. / $.

Dollarkursen är ALLTID högre hos din bank än den som anges i nyhterna på tv...

Vid handel med VISA tillkommer en kortavgift på de flesta banker på ca. 1,5%. :?

Ex. Tanklock för $50. Frakt $ 40. Totalt $90.

90*7,4*1,25*1,035*1,015 / $90= 9,71 kr/$

Hum, oj, min miniräknare pallar inte med sådant. :roll:

min senaste leverans från NPD gick på 11:- $

Så räkna minst med det 8)

Tack, om jag då räknar på 11.50:- / 1$ så får jag typ den absoluta totalsummen? Inkl frakt, straffskatt till EU och sådant?

Det är ett styck styrsnäcka + lite små kraffs som ska beställas. :--

Link to comment
Share on other sites

Gör så men se upp med frakten, har ej tagit hem så tunga delar som en styrsnäcka

hör efter vad frakten blir, för din kostnad kan hamna på 15:- $ tunga delar = dyr frakt:- :roll:

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Har sänt mail med fråga om frakten.

En liten fundering till;

Hur upplever man skillnaden mellan 16:1 utväxling och 19:1?

Stor skillnad eller marginellt. Handlar om manuell styrning.

Bytte från original till en sprillans ny Flaming River 16:1 styrsnäcka i min -68 i höstas, kommer tyvärr inte ihåg om det blev så stor skillnad, men jag tycker att det är himla bra känsla i styrningen nu iaf :) lite glapp är det tyvärr, men det kanske beror på annat..

Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid fått reda på den exakta fraktkostnaden när jag beställt hos JEGS, NPD mfl. Har ni frågat innan de skickar prylarna?

Detta gör jag just för att det lönar sig att kolla frakten innan. Annars får man ju bara stå där och se glad ut när det ska betalas.

Tack vare att jag kollade och ifrågasatte fraktkostnaden så fick jag ner bara fraktkostnaden på ett väghållningskit med ca. $150.

Link to comment
Share on other sites

8) Det saknas en del info...betalas med VISA?, bank? (alla banker har inte samma avgifter)

Med dagens säljkurs för $ (sedel) beräknat på generell VISA avg. blir det 1255,50 = 9,65kr/$.

Tack, låter ju okej. EUs straffskatt tillkommer misstänker jag?

Skulle du inte ha hem en styrväxel? 110$ de va billigt :--

Mja, blir nog ingen ny, vart åt h*lv*te för mycket pengar. Ska rota tag på en beg och lämna den till svärfar en sväng. Han tillhör generationen som påstår att allt går att laga / renovera. Han ville kika i en och se vad som slits och om det går att åtgärda/motverka. Vi får se hur det går... :roll:

Link to comment
Share on other sites

8) Det saknas en del info...betalas med VISA?, bank? (alla banker har inte samma avgifter)

Med dagens säljkurs för $ (sedel) beräknat på generell VISA avg. blir det 1255,50 = 9,65kr/$.

Tryckte precis på "buy now"-knappen och vips då försvann 826,98:- från kontot. Då lär det försvinna 428.52 till innan jag pyntat färdigt då... :--

Link to comment
Share on other sites

Jag passar på att sticka in med en annan fråga här som också handlar om frakt. Hoppas det inte gör något :roll:

Jag ska ta hem rätt många delar från USA både stora och små. Därför tänkte jag låta grejorna fraktas med båt. Delarna ska skickas från USA till England där fraktföretaget har sitt säte. De sa att det skulle bli billigare att ta det genom England för det var lägra tull/skatt där sa dom (kanske inget av det alls om jag har tur). Min fråga är, när delarna sen ska skicka från England till Sverige behöver jag då betala några avgifter tull/moms för att få in delarna till Sverige? Vet inte vad som gäller med delar.

Men när jag tog hem min mustang från England så behövde jag inte betala några andra avgifter än frakten. Undrar bara om detta också gälelr för delarna så jag inte ska behöva betala avgifter två gånger :shock:

mike

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...