11 timmar sedan11 hr comment_187350 Hej vänner, jag ville fråga om råd hur man kunde utreda min olyckshändelse med Ford, eftersom allt tyder på att det är fel på styr-mjukvara i Lane assistance.Lördag 2025-05-03 ca 21.30 sätter jag på E4:an utanför Värnamo, Cruise Control och Lane Assistance. Jag kör lite mer än 120 km/h och det regnar hård.Bilen släpper ibland när det kommer stora vattenpöler men generellt så håller däcken bra kontakt med väg-laget.Helt plötsligt släpper bägge bak-hjulen och Mustang börjar spinna motsols, jag slår i räcket och slungas ut till andra sidan i diket, roterar ett till varv och bilen stannar.Ett av däcken sprängs och fronten på vänster sidan, skadas lindrigt, ingen utlösning av krock-kudden inträffar.Apple Watch föreslår att ringa SOS larm eftersom den har upptäckt en möjlig kör-olycka.Snabb så rycker räddningstjänsten på plats, polisen och jag blir kändis i trakterna.I höstas föreslår Ford uppgradering av lane assistance mjukvara, vilket vi utför hos Hedin Bil i Bromma.Hel vintern åker jag runt på vinterdäck inte inte använt lane assistance, eftersom den är sämre än hos VW Golf.Så hur vi vidare har ni några förslag? Bilen är tänkt att lagas av Sveplans Bilplåt i Bromma. Hedin Bil i Bromma hjälper till.IMG_6851.M4V
10 timmar sedan10 hr comment_187351 för mig låter det som du fått vattenplaning då du kört för fortvet inte vad det har med din lane assist att görabättre du kollar med en jurist vad han anser om detta
10 timmar sedan10 hr Author comment_187354 3 minutes ago, Corvette said:för mig låter det som du fått vattenplaning då du kört för fortvet inte vad det har med din lane assist att görabättre du kollar med en jurist vad han anser om dettaMöjligt, men jag har kört på autobahn, blöt i 260 km/h utan några problem.Våra svenska vägar kanske inte kan jämföra i kvalité.