JH June 1, 2005 Report June 1, 2005 Håller på med en 428CJ motor och har som alternativ funderat på att komplettera med Edelbrocks alumniumtoppar. Ska enligt alla skrifter vara ett bolt on alternativ. Nu undrar jag om någon har praktiska erfarenheter av fördelar, nackdelar och eventuella brister av de topparna på en FE. Motorn ska placeras i en bil som ska var körbar på flera sätt. Citera
Roger June 2, 2005 Report June 2, 2005 Hej Sam Lasse här hemma i Tranås har satt på sådana Rpm på sin 428 och det funkar skitbra.Ring mej så kan du få hans nr så kan du ringa honom.Roger Tranåsps Insuget vi pratade om heter C8OZ-9424-B ds. Citera
JH June 3, 2005 Author Report June 3, 2005 OK Roger ringer för mer info. Kollar insuget innan.Om någon mer har info att ge så är jag tacksam Citera
JohnRB June 3, 2005 Report June 3, 2005 Har får meg att Edelbrock alutopper har større forbrenningskammer og derfor vil ge lavere komprisjon. Søk på nettet efter edelbrock v.s orginaltopper. Kansje du hittar nåt.John Citera
Roger June 4, 2005 Report June 4, 2005 Rpm Topparna har inte större förbränningsrum utan dom ligger på 72cc och det är ungefär vad orginaltopparna ligger på.428 p=68,1 till71,1 CJ ligger på 72,8 till75,8 enligt Fords manual. Citera
JH June 5, 2005 Author Report June 5, 2005 Det finns två olika varianter av Edelbrock toppar till FE, men de jag eventuellt har tänkt köpa har 72cc i förbränningsrum. Har försökt läsa på om vilka toppar som skulle passa bäst för mig, men trots alla diskussioner som finns om Alumniumtoppar så verkar det inte vara många som valt det alternativet till FE.Utbudet är begränsat till FE, men trots det så borde det väl var mer än en medlem "Tranås" i Mustangklubben som valt Edelbrocktoppar till sin FE maskin. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.