Jump to content

Recommended Posts

FÖR ETT ANTAL ÅR SEDAN FRÅGADE JAG OCH MAKEN SÖNERNA OM NÅGON VAR INTRESSERAD AV MUSTANGEN DEN YNGRE VAR DEN SOM HADE MEST INTRESSE DEN ÄLDER VILLE GÄRNA HA NÅGOT NYARE NÄR DET BLEV TID FÖR KÖRKORT. DET LOVADES DÅ ATT DEN YNGRE NÄR HAN FYLLDE 18 SKULLE FÅ ÖVERTA MUSTANGEN DEN ÄLDER SKULLE KOMPENSERAS PÅ ANNAT SÄTT. SÅ HAR TIDEN GÅTT OCH NU ÄR DET DAGS ATT ÖVERLÄMNA MIN MUSTANG SOM JAG KÖPTE I MJÖLBY 1991 OCH HAFT SÅ MÅNGA KUL MIL MED. JAG HAR NOG FÖRTRÄNGT ATT HON SKALL LÄMNAS MEN NU HAR SANNINGEN HUNNIT IKAPP, VISST DEN STANNAR I FAMILJEN MEN REDAN INSER JAG ATT MITT KÖRANDE KOMMER ATT BEGRÄNSAS. MAMMA OM DU VILL KAN DU JU FÅ LÅNA BILEN OCH KÖRA EN RUNDA PÅ NÅGRA MINUTER. ALLTID EN TRÖST MEN NÅGRA MINUTER RÄCKER INTE FÖR ATT KÖRA AV SIG, SÅ DET ÄR BARA ATT BÖRJA GÅ I BILKÖPARTAGEN IGEN. TYVÄRR BLIR DET NOG INGEN SVENSKSÅLD MUSTANG JAG FÅR VÄL KOLLA I USA JAG SER JU VAD VÅRA TREVLIGA KUNDER TAR HEM OCH DÅ KÄNNES DET LITE LÄTTARE MEN DET ÄR JU INTE NÅGOT ONT SOM INTE HAR NÅGOT GOTT MED SIG, BILKULTUREN LEVER JU VIDARE GENOM NÄSTA GENERATION OCH DET BEHÖVS NOG OM VI SKALL FÅ HA VÅRA ENTUSIASTBILAR KVAR.

SÅ I SOMMAR SKALL JAG NJUTA FÖR TILL HÖSTEN ÄR DET DAGS FÖR ÖVERLÄMMNANDET.

HA EN SKÖN BILSOMMAR :D

MARIA TROEDSSON MUSTANG MACH 1 1969 ÄN SÅ LÄNGE.

GT-SHIPPING :lol:

Ingen dålig förstabil Mach 1 1969, se till att han är rädd om den,

den är nog värd 150-200000:- och det är mycket pengar !!!

Njut i sommar nu så länge du kan........................

det är väl det som är poängen med rubriken, inte visste vi då att mustangerna skulle öka så i värde. men det är ju bättre att ge medan man kan man vet ju aldrig var som kommer att ske i framtiden.

min första bil var en fiat 127 ingen större ökning där heller.

maria troedsson mustang mach 1 1969 :lol:

gt-shipping :P