Jump to content

Tändnings problem!


Recommended Posts

Gäst

Du har fel tändpunkt.

Som vi disskuterade tidigare så se först till att du har 1'ans kolv i tändläge Ö.D och montera tändkablarna utefter var rotorn pekar.

Glöm hur det satt innan du plocka bort fördelaren.

Om det spottar och fräser så får du prova att vrida fördelaren moturs och se om det blir bättre.

Blir det sämmre så vrid medurs.

Gjorde du så?

Det brukar funka på ett kick.

Link to comment
Share on other sites

allt sitter som det ska....

Jag hade vilat den lite nu så kablar och annat svalnade.. lyfte upp fördelaren och satte tillbaka den på samma ställe... Startade meed en gång, gick i 10 sek, såg sen att det rök lite på höger sida så jag skulle gå ut och då stannade den ... får ställa tomgång sen.

Men när jag sen kollat att det bara var det ena grenröret som rök (troligtvis lite blött) så skulle jag starta den igen.... spännde först fördelaren... så vägrade den starta....

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Fatta jag rätt..........??

Alltså den gick bra först i 10s och du stängde av?

Sen skulle du starta igen utan att du rört någon inställning och då vill den inte tända alls?

Link to comment
Share on other sites

När jag släppte gasen så dog den... men annars gick den bra, lät ok

Eftersom den startade med en gång så spännde jag fördelaren så den inte skulle flytta sig... sen skulle jag starta den och då gick det inte... gick bara på starten... ska ut och prova igen nu när kablarna svalnat.

Link to comment
Share on other sites

Snälla du !

Det måste väl ändå gå snabbare att prova att skruva på tomgångs skruven än att springa in till datorn ?

Bara ett förslag !

Har aldrig förr mekat med motorer så jag ville bara vara på den säkra sidan.... när jag tittade närmare på förgasaren så såg jag ju hur enkelt det var.

Nu är det så att jag har varit ute och kört en runda :-- men bilen stannade med en kanon knall. oljepumpen (den nya) har skurit precis som den gamla. :( fördelardrevet klarade sig men inte den lilla pinnen som håller fast drevet.

Har försökt skruva på pinnen som driver pumpen men den sitter lika hårt som den gamla gjorde :(

Så nu är det bara att börja om från början och lossa och kontrollera oljepumpen :evil:

Link to comment
Share on other sites

Gäst

Va F-N!

Det kan ju bara inte hända.

Tror du har något riktigt galet med din motor.

En oljepump kan inte bara skära sådär 2ggr

Min första tanke när du beskriver händelsen är att fördelaren trycker mot drivpinnen och pinnen i sin tur trycker mot oljepumpen.

Då kan jag förstå att den skär.

Kolla upp om drivpinnen trycker mot oljepumpen då fördelaren är monterad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...