Guest Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Oljetrycksgivaren har gått sönder.Något tips om vart den sitter och var jag kan köpa en ny!Mustang 1969 mach1 351 cl Mvh Robban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde77 Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Tjenis,Oljetrycksgivaren sitter uppe på och i bakkant av blocket. Där insuget slutar. Svårt att förklara Här någon stans.....Kolla på Norrlands Custom eller Hansen.../Fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 man tackar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 stopp ett tag har du inte en windsor motor .clevland kom inte förräns 1970 din bör sitta mellan soppa pumpen och olje filtret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Hold your horses....351 Windsor blev levert i 70 Mustang i 2V utførande...!John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
429SCJ-R Posted June 5, 2005 Report Share Posted June 5, 2005 Hur vet du att den är sönder , när du inte vet vart den sitter ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radioman Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Jag har kalibrerat min givare mot en spårbar tryckvåg . Genom att mata givaren med 5 volt, samma spänning som regulatorn i instrumentpanelen som matar instrument och givare med, fick jag olika strömvärden vid olika tryck. Spänning/ström ger resistansen=ohm talen i tabellen nedan.Resistansvärdena nedan kan du använda i stället för en givare och testa hur din mätare visar i instrumentpanelen. Använd 3-watts motstånd eller potentiometer som tål effekten.Jag har en 351 Cleveland.Bar, PSI, OHM1, 14.5, 333, 43, 285, 72, 186, 87, 167, 101, 138, 116, 129, 130, 11Tryck under 1bar gav oändligt motstånd på givaren. Lägre tryck än 1 bar ger alltså inget utslag på instrumentet i bilen. Det gällde min givare. Ev. är alla andra ungefär likadana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Motorn är nybytt till en 351 cl.Jag vet inte om den är trasig men antar det, för den fungerade innan raset och jag har en felplacerad extra mätare i motorrummet som visar tryck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
429SCJ-R Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Det är nog mera troligt att du har ett kontakt problem, antingen så är det oxid i anslutningen till givaren eller också så kanske den inte jordar ordentligt mot blocket, den som monterade dit givaren kanske använde sig av mycket gängtejp, då får givaren ingen eller mycket dålig kontakt mot jord (blocket),Prova att dra av och trycka dit elanslutningen, några gånger så skaver du den eventuell oxid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.