skumberg June 8, 2005 Report June 8, 2005 Bytte från brytare till brytarlöst, inga konstigheter. När jag skulle slänga i batteriet och testa maskinen, slog det upp en fet gnista och sen dess går det inte att få ett liv i den. Inte ett ljud när man vrider om nyckeln.Kan det vara så enkelt att det är en säkring som gått, eller är det allvarligare? Hittar för övrigt inte säkringarna på denna fastback -69.Tacksam för hjälp o tips.. Citera
SvenT cmc728 June 8, 2005 Report June 8, 2005 Bytte från brytare till brytarlöst, inga konstigheter. När jag skulle slänga i batteriet och testa maskinen, slog det upp en fet gnista och sen dess går det inte att få ett liv i den. Inte ett ljud när man vrider om nyckeln.Elektrisk gnista eller bränslekvast? Prova med stroboskåp så kan du se om det kommer gnista till stiften.Vilket system installerade du? Citera
skumberg June 8, 2005 Author Report June 8, 2005 En elektrisk gnista från batteriet när jag anslöt polerna.Kan ju inte kolla gnistan då starmotorn är helt död.Tändspole och brytarlöst från Petronix. Citera
joschen June 14, 2005 Report June 14, 2005 Om du mäter på plusen till tändspolen vad har du då.När du inte har någon "fläbb" framför givaren skall du 12V. Citera
Radioman June 15, 2005 Report June 15, 2005 En elektrisk gnista från batteriet när jag anslöt polerna.Kan ju inte kolla gnistan då starmotorn är helt död.Tändspole och brytarlöst från Petronix.Att startmotorn inte går runt har inget med tändsystemet att göra om det inte är kortslutning i prylarna så batteriet blev alldeles urdraget på nolltid .Koppla bort spänningen till tändspolen och skaffa ett laddat batteri och se om du kan få startmotorn att gå runt innan du fortsätter. Citera
skumberg June 15, 2005 Author Report June 15, 2005 Har fått allting att snurra nu, 302:an går finfint. Mycket riktigt var det en fet kortis, nån smarting i USA hade lagt röd kabel till minus och tvärtom.Dock kvarstår ett problem besiktningsmässigt. CO-värdena är alldeles för höga, någon som vet hur man ställer in förgasaren för detta? Citera
Alexx June 15, 2005 Report June 15, 2005 Tror du kan slippa behöva ställa förgasaren för besiktningen, då kan du ju besiktiga som den är nu och om du sen vill fixa med förgasaren så har du ju 2 år på dig Knepet har diskuterats i en annan tråd här på forumet, men se till att du har färsk soppa i tanken och tryck i ett par flaskor K-sprit. En kompis som besiktade sin, i för sig inte musse men med ford 302a, idag sänkte sitt CO värde med 2,4 med hjälp av 2 flaskor k-sprit jämfört med förra besiktningen han hade 3,5 sist och detta år 1,1Men som sagt kolla på den tråden som finns här på forumet, kommer inte ihåg vad den heter men tror den ligger under övrigt eller generella bilfrågor Använd sökfunktionen så hittar du det säkertLycka till Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.