Jump to content

Pelle cmc 375 Många bilder från min renovering Fortsättning


Pelle cmc 375

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Blästern är en billig variant köpt på biltema för att antal år sedan vill ha 6-8 kg. Kompressorn är en 5 hästars på 480 minutliter, behövs inte till den lilla blästern, men är bra till mutterdragare slip mm. Vad du menar med media fattar jag inte. Undrar du något mer så fråga på.

MVH

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Blästern är en billig variant köpt på biltema för att antal år sedan vill ha 6-8 kg. Kompressorn är en 5 hästars på 480 minutliter, behövs inte till den lilla blästern, men är bra till mutterdragare slip mm. Vad du menar med media fattar jag inte. Undrar du något mer så fråga på.

MVH

Pelle

Okej, tyckte den såg värre ut än biltema på bilden. Har en blästerpistol idag men den är ganska usel, kompressorn räcker dock till och blir över.

Media = blästermedia. Sand? Glas?

Link to comment
Share on other sites

Bäst tycker jag aluminiumsilikat är, men ibland blir det sand. Tycker blästern duger bra till små ytor, man får trixa lite med sugslangen, går bäst om den inte får för mycket sand utan lite luft oxå.

Link to comment
Share on other sites

Bäst tycker jag aluminiumsilikat är, men ibland blir det sand. Tycker blästern duger bra till små ytor, man får trixa lite med sugslangen, går bäst om den inte får för mycket sand utan lite luft oxå.

Jo ja känner igen det där "trixa med sugslangen". Ibland röjjer den loss hur bra som helst, sen får man slösa några värdefulla kvartar på att justera och ha sig. Om den endå presterade som bäst hela tiden, vad mycket fortare det skulle gå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kul att du gillar den. Jag vill inte påstå att jag är proffs, men man gör så gott man kan, anser mig inte ha varken tid eller kunskap att renovera åt andra, kul ändå att du frågade.Hoppas det fixar sig ändå!

Skulle jag få lite tid över har jag en gammal amazon som vill bli ompysslad.

Mvh

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...