winnerpatric cmc162 June 27, 2005 Report June 27, 2005 Min motorhuv sitter jäkligt snett. Gångjärnen sitter så långt ner de kan i hålen men ändå sticker huven upp 1,5 cm på förarsidan och lite mindre på passargerarsidan. Fram sitter den bra på höger sida och 3-5 mm nedanför skärmkant på vänster. "Vilopinnarna" fram sitter som berget. Ska de gå att justera upp och ner Är det gångjärnen som är dåliga eller man behöver göra nya hål längre ner Citera
Fredde77 June 27, 2005 Report June 27, 2005 Min motorhuv sitter jäkligt snett. Gångjärnen sitter så långt ner de kan i hålen men ändå sticker huven upp 1,5 cm på förarsidan och lite mindre på passargerarsidan. Fram sitter den bra på höger sida och 3-5 mm nedanför skärmkant på vänster. "Vilopinnarna" fram sitter som berget. Ska de gå att justera upp och ner Är det gångjärnen som är dåliga eller man behöver göra nya hål längre ner Hej!-1.5 cm är ganska mycket i det här fallet. 3-5 mm kan man schimsa om man vill. Så är det gjort på min bil.-Vilopinnarna kan du justera upp och ner. Lossa på "kontra-muttern" först./Fredde Citera
Ronnie S June 28, 2005 Report June 28, 2005 Prova med att sätta gångjärnen på olika höjd i fram- och bakkant (mot innerskärmen). Justera upp dom bakre infästningarna lite och låt dom främre vara kvar i nedersta läget. Du "roterar" gångjärnet lite grand alltså.(Jag är lite osäker på om du ska rotera dom framåt eller bakåt, har inte min bil här så jag kan kika på den heller.) Citera
Per-Åke Kjellberg June 28, 2005 Report June 28, 2005 dina huvgångjärn är slitna,köp inga nya renovera de gamla,de nya är avsämre kvalite Citera
Göran Wennergrund July 1, 2005 Report July 1, 2005 Patric, jag har nyligen justerat huven på en 66'a och den är troligen ganska lika din bil när det gäller huven. Efter grovjustering stack huven upp mycket i bakre hörnen, men till slut blev det riktigt bra. Vad som framförallt gäller är TÅLAMOD, många justeringar blir det... Och det som är viktigt är att du har det främre låset och styrpinnen justerat i rätt läge innan du börjar flytta och vrida på gångjärnen. Jag försökte först justera huven med gångjärnen och bara gummistöden fram och det gick inte. Som det är nu så sticker bakhörnen upp c:a 5mm när huven är "nästan" stängd men när man trycker ner den i stängt läge "hoppar" bakre hörnen ner på plats. Tyvärr har jag lite "rygg" på huven, ett par mm högre än skärmarna på båda sidor halvägs fram, kanske har någon tidigare ägare haft kärvande gångjärn och lyckats böja huven, vad vet jag.. men det är inte mycket att göra åt det.Hur som helst det kan ta ett par timmar att få till huvjusteringen, jag undrar hur dom gjorde på slutmonteringen i Detriot? Dom kan inte ha fått mer än en minut på sig.Lycka till Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.