Pernolf cmc 558 June 29, 2005 Report June 29, 2005 Nar jag plockade ner bakaxeln for renovering/utv.byte sa samlade i stort sett alla bromsgrejjer bort...och efter lite strul sa fick jag dit dom, och funkade riktigt bra!Tills jag akte in och besiktade, fick nedslag pa anliggande bromsar bak.Tog ner och justerade ner belaggen och allt var frid och frojd, i ett trettio-fyrtiotal mil.Nu ligger dom an igen och misstanker att det har med sjalvjusteringen att gora.har jag fatt ihop det hela fel?Jaja, tips pa va djag ska gora emottages tacksamt! Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 29, 2005 Report June 29, 2005 Hej.Jag får tala för mig själv, men skrota allt vad självjusteringsom finns och var justeringen själv. Citera
Pernolf cmc 558 June 30, 2005 Author Report June 30, 2005 Jag har funderat pa det, sa da ar det bara att ta bort vajern och den dar hemska platbiten? Citera
sniffer June 30, 2005 Report June 30, 2005 Plåtbiten som ligger mot "kugghjulet" kan man väll inte plocka bort? Snurrar inte den in sig själv då efter ett tag, så man får spänna upp igen? Kollade inte på de så noga när jag hadde av mina trummor i samband med lagerbyte men skulle de inte gå att bara kapa bort tråden? Eller ligger plattan mot kugghjulet i spänn då och vill mata ner och eventuellt spänna ut backarna mera då? Citera
Fredde77 June 30, 2005 Report June 30, 2005 Hej,Det går inte att bara ta bort tråden. Tar du bort den så ramlar mothållet till justeringskransen av. Enda lösningen är väl att ta bort alltihopa men då kan väl, precis som "sniffer" säger, skruven gänga ihop sig?/Fredde Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 30, 2005 Report June 30, 2005 Hej.Jag skrev ett reportage i Mustangforum 1-2000 hur man bla skrotar denna del i bromssystemet.Nej skruven i självjusteringen skruvar intein sig, främst för att den har ett hårt tryck frånfjädern och att gängan är så tät. Även detta reportage kan jag skanna och skicka om såönskas. Citera
Pernolf cmc 558 June 30, 2005 Author Report June 30, 2005 Tackar for detta!Kan passa pa att onska en sak, en FAQ har pa forumet vore inte helt fel, dar flera skriver, men att en av er moderatorer lagger in dom. Citera
Recommended Posts