mhdin October 25, 2010 Report October 25, 2010 Det blir juh så bra. Men du måste va bra sugen på o. starta upp den. Citera
mikeo cmc 748 October 26, 2010 Author Report October 26, 2010 Det blir juh så bra. Men du måste va bra sugen på o. starta upp den.Tackar det är trevligt o se att den äntligen börjar likna ngt Hehe klart jag skulle vilja starta den så fort som möjligt. Men nu står bilen i kallgarage så det kommer nog inte bli mkt mer skruvande på den förrens till våren. Men vill gärna har klar all el innan jag gör startförsök, har en del kvar med elen i kupen. Citera
b-ckis cmc2368 October 26, 2010 Report October 26, 2010 sveriges snyggaste bil 2011 kanske?? enligt mej så är den det redan!!! fan vilket jobb du lagt ner!! hoppas allt flyter på i fortsättningen!!! Citera
CMC 1061 Berra October 26, 2010 Report October 26, 2010 Varför finner jag inte ord för denna skapelse. Får försöka med OOOHHHHH.Berra Citera
mikeo cmc 748 October 26, 2010 Author Report October 26, 2010 sveriges snyggaste bil 2011 kanske?? enligt mej så är den det redan!!! fan vilket jobb du lagt ner!! hoppas allt flyter på i fortsättningen!!!Hehe tackar så mycket, får väl se vad man får för respons när man kan komma ut och köra med den. Är ju inte alltid det lättaste att bilda en korrekt uppfattning genom att kolla på bilder Ja får väl hoppas att det går bra framöver också. Vet redan av en jobbig sak som jag måste göra. Måste lossa headersen igen för det går inte att skruva dit tändstiften när de sitter på plats Där har jag nog upp till en timmes jobb med svordomar, va ett helsike o få de rätt. Tur att man inte har en bigblock iaf Får väl ta och köpa en stor gummimatta nu om man ska hänga på skärmarna osh skruva på motorn. Citera
CMC 1061 Berra October 26, 2010 Report October 26, 2010 Skulle vara guld om det gick att få tag i skärmskydd med din bil på.Berra Citera
Lente cmc 2346 December 10, 2010 Report December 10, 2010 Grymmm bil !!! Hög "vill ha-faktor" på den. Detta bygge ska du vara stolt över.Bara plustecken på bygget. Citera
Lygdman cmc813 December 10, 2010 Report December 10, 2010 Jag säger samma sak här som på g.org "Jag blir bara mer och mer imponerad av detta bygge och jag gillar färgvalet skarpt!" Det ska bli riktigt kul å se när den är klar, för den här blir byggd som Ford borde byggt Mustangen från början Citera
mikeo cmc 748 December 10, 2010 Author Report December 10, 2010 Tackar så mycket Jag är säker på att era byggen blir säkert något alldeles extra de med. Följer de med spänning.Har inte varit i garaget på en månad nu. Åker hem på jullov till föräldrarna om en vecka så får hoppas att temperaturen håller sig runt 0:an iaf så man vågar sig ut i garaget o skruva.Det har blivit lite fel när vi passade in buren bak, den passar inte nu när konsollen i taket är på plats så får tänka om på infästningen. Citera
mikeo cmc 748 January 30, 2011 Author Report January 30, 2011 Efter ett uppehåll på 2.5 månad så blev det lite arbetande på bilen idag. Fick ta till tigersågen för att modifiera fästena till buren, vilket tog en jäkla tid. Sen är det fällbara baksätet nästan klart efter ca 30h modifierande. Det blev visst mycket extra jobb när man ska bredda hjulhusen Citera
mikeo cmc 748 March 27, 2011 Author Report March 27, 2011 Fick hem mina ventilationsruteramar efter omkromning, det tog bara 8månader Men nu ser de ut som nya iaf.Har börjat demontera fronten så man kan komma åt att göra klart elen. Fick äntligen bågen och takkonsollen på plats gick inte att få dit bågen innan när konsollen var på plats men nu passar det. Sen provpassade jag lite av instrumentpanelen, får ta o rätta till mellanrummet mellan alubitarna nästa gång. Citera
mikeo cmc 748 April 3, 2011 Author Report April 3, 2011 Blev lite fixande i helgen, höll mest på med baksätet går sakta framåt. Det blev tydligen väldigt mycket extra jobb efter att ha breddat hjulhusen. I princip alla fästen måste ändras, trodde jag va klar med det men tydligen inte men snart så ska det nog sitta på plats.Det kommer inte att bli någon uppdatering på en kanske två månader nu har alldeles för mycket att göra i skolan innan sommarlovet börjar Citera
Jonasm April 3, 2011 Report April 3, 2011 Det kommer inte att bli någon uppdatering på en kanske två månader nu har alldeles för mycket att göra i skolan innan sommarlovet börjar Ser att du behöver nån som kan gå i skolan åt dig. Så du kan ägna dig åt nått vettigt Grymt bra jobb som vanligt Citera
mikeo cmc 748 April 3, 2011 Author Report April 3, 2011 Hehe ja det hade varit fint, eller så skulle jag haft ett garage som ligger lite närmare så jag slipper åka 8mil varje gång man ska skruva Lite tråkigt bara att jag inte kommer ha mer tid till det, är ju lite roligare att vara ut och skruva nu när det börjar bli varmt igen Citera
mikeo cmc 748 June 9, 2011 Author Report June 9, 2011 Arbetet med bilen har tagit fart igen, är ledig i 3 veckor så jobbar i princip varje dag på bilen. Men änsålänge görs det inget som är värt o fota direkt utan det är mer jobb under bilen, bromsar m.m. så bilderna får vänta lite. Citera
mikeo cmc 748 June 22, 2011 Author Report June 22, 2011 Gör en liten uppdatering för att hålla intresset uppe Håller mest på med elen så det är svårt att lägga märke till hur projektet går framåt.Jag har installerat alu ribborna på dörrarna med dörrlampa bakom, ventilationsrutorna är också på plats. Som man ser på bilden är elsystemet en enda röra men det ska nog ordna sig snart Det som har tagit mycket av arbetet den senaste tiden är det fällbara baksätet, äntligen är det på plats och fungerar, nu väntar jag på att jag ska få tillbaka panelerna där bak. De har blivit lite repiga efter alla inpassningsförsök och svordomar Om jag hade vetat hur mycket tid det skulle ta för att få baksätet att passa igen efter att ha breddat hjulhusen så skulle jag nog skippat baksätet helt om jag skulle göra om det Det kommer knappt användas ändå.Har börjat med ljudsystemet, var o hämtade Infinity Kappa högtalare idag. Jag ska ha 2st 5" i kickpanelerna fram, 2st 4" i mittkonsollen där fram, 2st 6x9 bakom baksätet. Citera
Jonasm June 23, 2011 Report June 23, 2011 Äntligen får du nå vettigt gjort Och inte slösar din tid på skolan Ser bara bättre å bättre ut de här Citera
mikeo cmc 748 June 26, 2011 Author Report June 26, 2011 Äntligen får du nå vettigt gjort Och inte slösar din tid på skolan Ser bara bättre å bättre ut de här Hehe japp, det är roligare att jobba med bilen när man slipper ha annat o tänka på Citera
mikeo cmc 748 July 4, 2011 Author Report July 4, 2011 En liten uppdatering, jag har nu dragit alla sladdar som behövs till bagaget så nu kan jag skruva fast alla paneler till baksätet. Har dock lyckats slarva bort några gummiskydd som ska sitta på sidopanelerna runt bågen så jag får vänta med att skruva dit de sista panelerna till nästa vecka när jag får nya skydd. Har också börjat koppla en del el så det går framåt på den fronten, men vågar inte ge mig på alltför mycket där själv. Jag har fått högtalarna på plats i kickpanelerna och på mittkonsollen. Råkade dock utför ett litet missöde med högtalarna som ska sitta på en panel där bak. En sneddragen skruv resulterade i en repa med skruvmejseln i panelen med en del svordomar som följd. Men förhoppningsvis ska den vara ommålad denna vecka så jag kan få ihop det med. Citera
mikeo cmc 748 July 5, 2011 Author Report July 5, 2011 Inhandlade det sista till bilstereon, ett infinity slutsteg och en pioneer stereo. Citera
mikeo cmc 748 July 13, 2011 Author Report July 13, 2011 Har kopplat ihop bilstereon lite provisoriskt och fått den o funka, det va inget fel på ljudet Håller nu på att jorda alla saker i bagageutrymmet. Det går sakta men säkert framåt. Citera
mikeo cmc 748 July 17, 2011 Author Report July 17, 2011 Orkar inte vänta på att få hjälp med elen så jag försöker koppla in alltmer själv. Idag blev jag klar med jordningen i bagaget, AC/värme, vindrutetorkarmotorn. Sen har jag luftat klart bakbromsarna, de främre får vänta för det är en koppling som är lite svår att komma åt som jag har glömt o dra tidigare Citera
mikeo cmc 748 July 18, 2011 Author Report July 18, 2011 Fick idag ställningen till NOS:en och slutsteget, så nu har jag kunnat dra färdigt och koppla in det mesta av elen där bak. Försöker dölja sladdarna så gått det går och där de syns trär jag över en svart "nätstrumpa" för att få det att se lite bättre ut.Måste dock plocka bort ställningen snart igen så att den kan lackas. Citera
mikeo cmc 748 July 21, 2011 Author Report July 21, 2011 Det mesta av elen är nu kopplad inne i kupen, för att iaf kunna provstarta bilen. Det som återstår nu innan provstart är att dra matning till bensinpump i bagaget och fundera ut hur det ska kopplas mellan startmotor/tändningsmodulen. Till helgen blir det till att köpa olja till motor o växellåda, oljefilter och kylslangar så motorn ska va redo. Citera
pools July 21, 2011 Report July 21, 2011 Det närmar sig alltså! Ska bli kul och se bilder från första uppstarten.Mvh.P-O Citera
Recommended Posts