Jump to content

Xenon/H4


Recommended Posts

Hej.

Är lite sugen på att byta strålkastarna mot nya H4. Finns på Ebay bl.a.

Frågan är om dessa lyktor från USA är godkända i Sverige och om halvljusbiden etc. är samma som i Sverige.

Är det någon som har skaffat eller tänker göra det?

11§ låter alldeles för billigt.....

Eller går man på en nit?

http://www.prostreetlighting.com/ebay/euro6024.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vart kommer xenon in i bilden som du skrev i rubriken?

Finns nya H4 insatser hos biltema art-nr 76-004 98:-st

Kan det bli bättre:- :idea:

Dessa behöver du inte ens fundera på för dom är helt värdelösa. En kompis köpte såna och efter ett år hade reflektorn börjat rosta inifrån!

Link to comment
Share on other sites

Hur pinsamt är det då inte när man renoverar sina mustanger med taiwan tillverkade repro delar,

som om de skulle ha betydelse om det står biltema på glaset.

så vad är igenligen pinsammast:-

:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Lazlo,,,, Var köpte du dina autolite.

Pengarna är inte avgörande. Det är ljuset jag vill ha.

Om jag fattar det rätt så är lyktornas ljusbild etc samma som här i Sverige? Kanske bilprovningen inte hittar någon E märkning på dem.

Funderar samtidigt på LED bakljus, med rinnande blinkers som jag misstänker att farbror haffa inte gillar heller. Som så mycket annat.

Link to comment
Share on other sites

Kan inte tänka mig att bilprovningen tittar efter E-märkning vid en kontrollbesiktning, om ljusbild och allt annat verkar sjysst.

Tror nästan att det gäller för LED-bakljus oxå, har haft mina i ett år och ingen har klagat. Visserligen har jag inte besiktat med dom ännu så det återstår att se vad bilprovningen tycker... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Lazlo,,,, Var köpte du dina autolite.

Ehm, kan ha läst fel, dom kan ha hetat Autoline också, men det är ju kanske lite mer respektingivande än Biltema i vilket fall som helst, inget ont om biltema, jag är säker på att många har halva garagen fyllda med biltemaverktyg :)

Jag köpte mina insatser på min lokala speedshop, jag kan ju kolla med honom var han tog hem dom. Annars tar Hansen Racing hem Hella insatser för 337 kr st (7" H4/parkering). Och alla är klart och tydligt E-märkta.

Link to comment
Share on other sites

Glöm inte att montera relä vid byte till H4 eller halogen,

fördelen med att använda insatser med parkerings lampa

är att man kan få ett lagligt parkeringsljus vid besiktning :?:

dessutom så behöver man inte om man vill köra med

halv ljus på dagen då det finns halogen lampor på 5W

som lyser tillräckligt och synligt en sommardag. ;)

Link to comment
Share on other sites

Måste erkänna att jag kör med insatser från Biltema men det står "Saturn" eller något liknande i glaset i dem och inte "Biltema" som jag kan hålla med om kanske inte är så roligt. Texten Saturn är i lite kursiv skrivstil så det ser rätt OK ut om man inte är hysterisk original förespråkare

Sen har jag inte relä så det lär väl ta fyr snart, sitter med ena handen på brandsläckaren när helljuset är på .... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...