Daniel Linde Posted July 30, 2005 Report Posted July 30, 2005 Om ni vore mig och skulle trimma en Mustang GT 1995 så den ligger på ca 350+hk. Vad skulle ni då göra?// Daniel Quote
Daniel Linde Posted July 30, 2005 Author Report Posted July 30, 2005 Kompressor..Är det det enda som gäller?Om så är fallet, antar att det inte bara är o slänga på den.Man lär väl byta ut en del andra saker oxå? Jag själv är ingen hejare på vad man skall göra osv, därför jag frågar er // Daniel Quote
overlake CMC 1202 Posted July 30, 2005 Report Posted July 30, 2005 Många kompressorleverantörer brukar ha färdiga "kit" inklusive allt som motorn behöver.Ska snoka upp några åt dig./Också Daniel Quote
Daniel Linde Posted July 30, 2005 Author Report Posted July 30, 2005 Många kompressorleverantörer brukar ha färdiga "kit" inklusive allt som motorn behöver.Ska snoka upp några åt dig./Också DanielSkulle va hel bussigt Quote
overlake CMC 1202 Posted July 30, 2005 Report Posted July 30, 2005 Titta på www.summitracing.com Quote
mrv8 Posted July 31, 2005 Report Posted July 31, 2005 Tror på kompressor också.Ifall du inte har en flyttgodsbil med rätt regning så kommer ju även besiktningen att vara intressant så man inte behöver bygga om hela bilen inför den varje år, då brukar ju även där kompressor vara lite enklare. Sedan har vi ju sånt som körbarheten vrid effekt i massor men ändå kan du ha en snäll kam så den går lugnt och fint och låter original i besiktningen även ifall du får plocka bort kompressorn inför besiktningen.Leta up lite länkar till dig som du kan titta på och se vad du tycker, tog mig friheten att leta lite på sidan så du slipper leta så mycket för att hitta dom mest intressanta länkarna som pris, effekt test!http://www.kennebell.net/http://www.kennebell.net/techinfo/techinfo-ford.htmhttp://www.kennebell.net/techinfo/ford- ... onVSsc.pdfhttp://www.kennebell.net/pricelist/SC-PRICELIST.pdf Sneglar lite frestande på kompressor paketet som finns där till min, men ska försöka hålla mig! Mitt svar på din sista fråga vad jag själv skulle göra, blir skulle jag trimma min bil blir det kompressor.Lycka till med trim planernaMvhMrV8 Quote
mrv8 Posted July 31, 2005 Report Posted July 31, 2005 Eller så köper ni en cobra Från vilket år fick 4,6 litersen kompressor i Cobra modellen för dom första hade väll inte det var väll bara att det var 4 ventilstoppar eller?MvhMrV8 Quote
Pernolf cmc 558 Posted August 5, 2005 Report Posted August 5, 2005 Titta på Trickflow.com , dom har två kit, ett som ska ge 350hk och en som ska ge 360hk. (5.0 86-95 )Det som skiljer är nog kamaxeln mellan dessa.själv skulle jag välja den på 350hk då den andra har toppeffekten lite väl högt upp i registret.Kittet ligger kring 2000-2100dollar hos summitracing.Inkluderar toppar+insug+kam samt bultar och packningar.en kompressor som ger samma effektökning ligger kring 3-3500dollar.Jag ska ev köpa ett sånt kitt nu under vinter... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.