NiklasW Posted July 31, 2005 Report Posted July 31, 2005 Hej, jag skulle vilja veta hur ni andra gjorde när ni installerade era Pertronix ignitor och flame thrower.Kör ni med eller utan det grova resistorkabeln som sitter i serie med matningen till tändspolen original? Jag gör det nu och det visar bara på 6 volt till spolen Är det så att det är tändspolen som original inte klarar mer än 6 volt så det är därför det är en resistorkabel där över huvud taget? Det lär väl vara så att en sån ny spole klarar 12 volt utan problem så man bara kan koppla förbi resistorkabeln?Ps. bruksanvisningen är kass bara så ni vet... Quote
Leffe N cmc712 Posted July 31, 2005 Report Posted July 31, 2005 Jag har för mig att jag läste i monteringsanvisningen att resistorkabeln ska kopplas förbi, när jag kopplade in min ignitor förra våren. Quote
Kryptonit Posted August 2, 2005 Report Posted August 2, 2005 Som leffe nämnde så ska du koppla förbi den.Har för mig att det anvisningen som följde med spolen beskrev detta ganska bra.(Fast det kanske medföljde en bättre anvisning till den kromade deluxvarianten som jag köpte) Quote
NiklasW Posted August 2, 2005 Author Report Posted August 2, 2005 Okej då är det nog så som ni säger då. Har tyvärr slarvat bort anvisningen till spolen... Men den till ignitorn var inte bra iaf.. Quote
Kryptonit Posted August 2, 2005 Report Posted August 2, 2005 Okej då är det nog så som ni säger då. Har tyvärr slarvat bort anvisningen till spolen... Men den till ignitorn var inte bra iaf.. Själv kände jag inte till resistorkabeln när jag kopplade in min spole. Hade 8,5 volt på spolen och körde så en kväll. (Det var under power meet, så då var jag nöjd bara den fungerade)När jag sedan kopplade bort resistorkabeln och fick 12 volt så gick bilen betydigt bättre Vill du ha en anvisning till spolen är det bara att säga till så kan du få min. (Sambon jobbar i Eskilstuna) Quote
NiklasW Posted August 2, 2005 Author Report Posted August 2, 2005 När jag sedan kopplade bort resistorkabeln och fick 12 volt så gick bilen betydigt bättre Vill du ha en anvisning till spolen är det bara att säga till så kan du få min. (Sambon jobbar i Eskilstuna)Jaså är det sant?! Som sagt så har min bara 6 volt nu och bilen har länge gått riktigt orkeslöst. Så nu kanske man äntligen har hittat felet då efter en massa felsökande! Ska testa att koppla förbi motståndet så fort jag kan!Tack så mkt men jag tror en kompis har en sån anvisning Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.