Jump to content

Ful ratt


J-O

Recommended Posts

Halloy mustangvänner. Jag undrar hur man ska fixa till min begie skinnratt som blivit nött å ful särskillt på ovansidan (när ratten står rakt)

Antingen om man byter den om man kan hitta en på någon skrot eller klä om den eller om man kan hitta några träinlägg i tex björk som man kan passa in över skadorna vilket vore enklast, byta den ? hummm ja det är ju krock kudde i den åxå vet inte hur det går att byta eller ta loss den då.

Skälv är jag mest inne på träinlägg då kan man ju göra det på platts, vet att jag sett sådana på nån stylingsida men hittar inte den nu. Tacksam för tipps.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att jag sett på en sida som jag inte hittar igen, snygga träinlägg som man limmar ovanpå skinnet enkelt och skulle kunna passa rätt bra tycker jag, kolfiber inlägg kanske ??, ny ratt kan bli väl dyrt. samtidigt som detta med inlägg skull bli lite styling.. man ju tänka sig att ha det på fler ställen åxå.

Link to comment
Share on other sites

Ja där fanns det ju, fast lika dyra som en beg shyst ratt på skroten iofs.

Törs man skruva loss ratten tro ? med tanke på airbagen, i såfall vet jag en pensionerad sadelmakare som kan kläom ratten med nytt skinn för ca 400:-

Link to comment
Share on other sites

Visst kan du skruva bort ratten.. Jag har Chiltons repair manual och bläddrar i...OBS!!! Du MÅSTE ta bort BÄGGE batteri kablarna och vänta minst en minut.... sen.. in english.. :)

Remove the small accesscovers from both sides of the steeringweel.... then remove the airbag module retaining bolts...Lift the driver's side airbag module up and off the steeringweel..... then detach the wiring harness connector from the module.. Sedan är det bara att skruva bort ratten från fästet.. Plättlätt?!?! eller??.. 8) OBS! Glöm inte att märka ut hur ratten satt med en vattenfast penna...

Mvh

//Tommy

Link to comment
Share on other sites

Perfekt :) tur det finns såna här forum + kunnigt folk....ska leta upp en ratt från nån skrot och sedan byta, orginal känns ju bäst i allafall för oss med snygga orginal rattar *host* Ha de gött, skälv ska ja ta en sväng till stan me Mussen nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...