Jump to content

Horse1

Medlemmar
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Horse1's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hel-halvljus reläsats som jag uppfunnit och lagerför, monteras dolt = inget synligt. OBS fotomkopplare är endast monterad i demonstrationssyfte och ingår INTE vi köp av reläsatsen.
  2. Hej. Bra men var vaksam på t.e.x. svag motor eller ovillig att varva ut ordetligt så att du inte bränner ventiler.
  3. Horse1

    Ful ratt

    Hej. Min ratt är ful även osliten, det tråkiga är att det inte finns någon godkänd ratt att byta med till min Mustang 93LX. Men till eran årmodell har man mycket riktig tagit fram överklädnad som finns att köpa från b.l.a. www.cjponnyparts.com eller www.emustang.com .
  4. Hej Lasse. Det är många som frågat detta och jag har svarat att dom får skriva dit det själva.
  5. Hej. Kablarna går genom en gummigenomförning i väggen mot tanken i den sk reservhjuls baljan eller förvaringsutrymmet i bagaget på vänster sida. Det är inte ovanligt att det är lagat där med ny plåt och då kan det vara svårt att hitta rätt platsen för detta hål. Om du har dreneringen på insidan av väggen i nedre främmre hörnet så skall denna genomföring för kablar vara en bit ovanför denna.
  6. Hej. Du klarar säkert av att köra utan servo, servon i Mustang och andra USA Fordar runt 1960-70 är inget att stå efter. Det är klart att det kan vara trevligt med servo och det kanske gör saker och ting lite lättare, men du skall veta att det inte är specielt roligt att köra i 110 med denna typ av servo den är fullverkande oavsett hastighet=(vingligt). Det går givetvis att skruva dit en servo i efterhand, brukar finnas att köpa begagnat, kräver genomgång och kanske renovering av div detaljer, kan bli dyrt. Min åsikt är att du köper en Mustang med servo om du måste ha en sådan, det blir biligare då den redan är monterad. Men jag kan med säkerhet säga att du vänjer dig att inte ha servo också, jag vet har haft båda varianterna.
  7. Hej. Är du säker på det du gjort med motorn, din förklaring låter som vevlager ljud eller kolvbult, men det är klart att det inte behöver vara det. Ljud är som vi alla vet svårt att förklara i text, jag föreslår att du tar hjälp av någon som kan lysna och ge förslag. Ett ljud som är ganska vanligt på V8 289-302 är ett knack eller tick ljud som kan komma från besinpumpen, den drivs ju med hjälp av kamaxeln, ibland kan det bli oljud från själva pumparmen som då låter som ett knack eller tickande ljud. Jag vet också att det finns helt oförklarliga ljud som ibland kan vara helt omöjliga att hitta förklaringar till. Det finns en del Ford maskiner och då inte bara i Mustanger som har dova knackljud vid olika varv och mycket ofta har det varit omöjligt att förklara vart ifrån dessa ljud kommer. Om du renoverat efter konstens regler så är det svårt att hitta en förklaring till ditt oljud. Jag känner att jag lick gjärna kunnat ge F-n skriva allt detta, ingen hjälp direkt.
  8. Hej. Varför så mycket prylar i taket, det räcker med en rejäl krok i taket det har jag. Hjulen sitter ju på bilen och den är bara att knuffa bakåt när motorn är i taket, sedan är det bara att rulla fram motorstödet eller.
×
×
  • Create New...