Jump to content

Xcalibrator2


olesch

Recommended Posts

Igår fick jag den!

Efter att ha haft klydd med föregångaren (Xcalibrator1) så fick jag idag 2an.

Mitt huvudsakliga syfte var att kalibrera hastighetsmätaren med Gearsen 4:10.

Men villken pryl, man kan ju göra det mesta i bilen med den. En helt otrolig produkt. Sedan märkte jag skillnad på den mappningen jag fått till bilen med Xcalibratorn som är gjord av Steeda. Detta är ju givetvis från bil till bil och helt beroende på vad man har för mods på bilen.

Xcalibrator2 kopplas in i diagnosuttaget som sitter på förarsidan precis vid ens högra knä. Sedan är det busenkelt att använda den, inget avancerat alls. Väldigt lätt menysystem mm. Den kan även datalogga live ifrån bilen, detta för att man själv ska kunna finsjustera värden mm.

Jag kan mycket varmt rekomendera produkten. För er som ska kalibrera era hastighetsmätare vid nya gears eller dyligt så köp denna, helt klart värt att lägga det lilla extra än vad en Speedcal kostar som ej ger några mappningsmöjligheter mm, utan bara ren gears kalibrering.

För er som vill ha mer info gå in på denna länken: http://www.sctflash.com/xc2.php

En bild på produkten hemma i vardagsrummet:

Mustang61.jpg

Link to comment
Share on other sites

Låter fint ola..du får visa mig lite en dag....Du skall ju låna mina däck oxså... :D ..se hur mycket det gör på din bil....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...