olesch August 18, 2005 Report August 18, 2005 Igår fick jag den!Efter att ha haft klydd med föregångaren (Xcalibrator1) så fick jag idag 2an.Mitt huvudsakliga syfte var att kalibrera hastighetsmätaren med Gearsen 4:10.Men villken pryl, man kan ju göra det mesta i bilen med den. En helt otrolig produkt. Sedan märkte jag skillnad på den mappningen jag fått till bilen med Xcalibratorn som är gjord av Steeda. Detta är ju givetvis från bil till bil och helt beroende på vad man har för mods på bilen.Xcalibrator2 kopplas in i diagnosuttaget som sitter på förarsidan precis vid ens högra knä. Sedan är det busenkelt att använda den, inget avancerat alls. Väldigt lätt menysystem mm. Den kan även datalogga live ifrån bilen, detta för att man själv ska kunna finsjustera värden mm.Jag kan mycket varmt rekomendera produkten. För er som ska kalibrera era hastighetsmätare vid nya gears eller dyligt så köp denna, helt klart värt att lägga det lilla extra än vad en Speedcal kostar som ej ger några mappningsmöjligheter mm, utan bara ren gears kalibrering.För er som vill ha mer info gå in på denna länken: http://www.sctflash.com/xc2.phpEn bild på produkten hemma i vardagsrummet: Citera
Daniel Linde August 18, 2005 Report August 18, 2005 Kommer helt klart beställa en sådan härlig pryl när jag byter bil till våren.Man vill ju ha kontroll!Yeaha!// Linde Citera
Gäst August 21, 2005 Report August 21, 2005 Låter fint ola..du får visa mig lite en dag....Du skall ju låna mina däck oxså... ..se hur mycket det gör på din bil.... Citera
olesch August 21, 2005 Author Report August 21, 2005 Yes jag vi tar en dag så kan jag visa den.Ja vi får se vad däcken gör, så som det är nu är det hopplöst med fästet =(Steeda tar 399$ för Xcalibratorn: http://www.steeda.com/store/-catalog/388-9400.php Citera
Recommended Posts