Beercan August 21, 2005 Report Share August 21, 2005 Tjenare allihopa.Har rivit ena toppen, höger för att se om ett knackljud kom därifrån, verkar som jat hittat felet. en bränd ventil.Den kom inte helt lätt ur toppen, vilket de borde ha gjort.Provade en begagnad i toppen igen, oc den for in som ett jehu.Den löper också åsom den ska upp o ned, o inga missljudMen iallfall, nu ska man ju köpa nya ventiler, hur mäter man dem så att man får rätt, det gäller båda ventilerna på cylinder, den lilla o den stora.har för mig att den stora är avgas o den andra insug, är jag fel på det?Ha det bra, tacksam för alla svar.Ha lite medlidande med en som inte hunnit köra i sommar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 August 22, 2005 Report Share August 22, 2005 Stora ventilen är insug.Vet inte vad du har för bil/motor, men eftersom Ford gjorde ändringar i ventilmekanismen på smallblock är det viktigt att köpa ventiler till rätt vipparmar. Har du vippor med rails eller utan (byttes under 1966 års modell). Railsvipporna kräver ventiler där urspårningen för knastret sitter lite längre ned på skaftet. Du beställer väl bara till din motor (ex. 289 4V), och jag tror att ändringen hetet "L10" och gjordes runt novbember 1965. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.