Stefan August 25, 2005 Report August 25, 2005 Jag har inte mycket att gämföra med, men mina bromsar känns tämligen matta på min 69:a.Någon som vet ungefär hur långt det skall ta innan man fått stopp på vidundret från 100km till 0??? Citera
mobcharge August 26, 2005 Report August 26, 2005 Har du skivor eller trummor..har bara kört 6 stycken 69or och 2 av dem var med trummor..Trots bra skick på prylarna tyckte jag bromsverkan var skrämmande dålig i jämförelse med fräscha skivor. Citera
ThomasFB August 26, 2005 Report August 26, 2005 Någon som vet ungefär hur långt det skall ta innan man fått stopp på vidundret från 100km till 0??? 30 meter Citera
JohnRB August 27, 2005 Report August 27, 2005 Vil bli mycket forvånad om bromslengden från 100Km til 0 er mindre enn 40-45 m.John Citera
ThomasFB August 29, 2005 Report August 29, 2005 Joo, en standardmusse klarar inte under 40 meter. Därför en smilie 30 meter klarar inte många "standardbilar" av... Citera
Stefan August 30, 2005 Author Report August 30, 2005 Det är skivor fram på min, så man tycker ju att det skulle vara bra bromsverkan.På besiktningen hade jag 3.0 på båda framhjulen!!!På alla andra bilar jag besiktat har det aldrig varit över 2.0 i bromsverkan, så det rimmar ganska dåligt, eller?? Citera
mrv8 September 1, 2005 Report September 1, 2005 Det är skivor fram på min, så man tycker ju att det skulle vara bra bromsverkan.På besiktningen hade jag 3.0 på båda framhjulen!!!På alla andra bilar jag besiktat har det aldrig varit över 2.0 i bromsverkan, så det rimmar ganska dåligt, eller??Har du bromsservo?Kontrolera i så fall det. Hade en jänkare en gång med skivor runt om där det var sönder och den var ruskigt svår stoppad min far trodde inte han skulle få stop på den första gången han körde den.Men besiktingen godkännde den ändå Hör och Häpnad jag vart förvånad själv! Tur att dom inte visste hur den skulle kännas i bromsen Lycka tillMvhMrV8 Citera
lofa September 4, 2005 Report September 4, 2005 Det är skivor fram på min, så man tycker ju att det skulle vara bra bromsverkan.På besiktningen hade jag 3.0 på båda framhjulen!!!På alla andra bilar jag besiktat har det aldrig varit över 2.0 i bromsverkan, så det rimmar ganska dåligt, eller??Har du bromsservo?Kontrolera i så fall det. Hade en jänkare en gång med skivor runt om där det var sönder och den var ruskigt svår stoppad min far trodde inte han skulle få stop på den första gången han körde den.Men besiktingen godkännde den ändå Hör och Häpnad jag vart förvånad själv! Tur att dom inte visste hur den skulle kännas i bromsen Lycka tillMvhMrV8bromsarna tar väl lika bra för det bara att man får trycka hårdare... Citera
mrv8 September 4, 2005 Report September 4, 2005 Det är skivor fram på min, så man tycker ju att det skulle vara bra bromsverkan.På besiktningen hade jag 3.0 på båda framhjulen!!!På alla andra bilar jag besiktat har det aldrig varit över 2.0 i bromsverkan, så det rimmar ganska dåligt, eller??Har du bromsservo?Kontrolera i så fall det. Hade en jänkare en gång med skivor runt om där det var sönder och den var ruskigt svår stoppad min far trodde inte han skulle få stop på den första gången han körde den.Men besiktingen godkännde den ändå Hör och Häpnad jag vart förvånad själv! Tur att dom inte visste hur den skulle kännas i bromsen Lycka tillMvhMrV8bromsarna tar väl lika bra för det bara att man får trycka hårdare... Ja jo visserligen.Med betoning på trycka hårdare!!!! Förvånad att dom inte gnällde på det, fick ta i så jag tänkte en dag går bromsen av när man bromsar, vid avfarten från motorvägen MvhMrV8 Citera
Recommended Posts