Jump to content

Tidig Mustang


weiter

Recommended Posts

Lite historia om BWS390.

Manuf. Ford Motor Company, Dearborn, Michigan.

Purchased by Larsen Ford Inc.,White Plains, NY Sept. 16, 1964.

Sold to Pavalco AB, Örebro, Oktober 10, 1964.

Model: 1965A

Color:White

Seating Cap:5

Serial No: 5FO7A-293315

Weight: 2705lbs

Mvh

Anders

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Innan jag köpte min nuvarande cab var jag bla och tittade på en 64½:a tillverkad den 17 mars 1964!!! En bil med trevliga options som skulle se fin ut i försäljningshallarna i April -64.

Den borde nog vara en av de tidigaste bilarna i sverige. :?:

Link to comment
Share on other sites

Den första "svenska" Mussen är nog tveklöst "5F07U100155" som har production date: 05C (5:e mars -64). Kom till Ostermans i Stockholm och reggades en vecka före premiären 17 april. Bilen har en export-DSO och är en syskonbil till den norska "5F07U100159".

Jodå, bilen lever och är under renovering i Sverige. (Inte till salu, jag har försökt!)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nu är jag lite kluven... funderar på att köpa en till Mustang men det tar emot lite då man redan har ett "Objekt" ståendes men priset kändes rätt här... ska se om jag inte kan "tvinga" farsan att köpa den :)

En 1965:a tillverkad 1964 Juli (02G)

AC

Caspian Blue

Orginal 260

Finns att göra på bilen men inte så mycket för att få ut den på vägarna... inredning hel och fin men lack i slitet bruksskick...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den som vill läsa mer om 5F07U100155 som nämns ovan kan köpa Bilsport Classic nr 10/2008. Där finns en 5-sidig artikel om denna bil, som nu är färdigrenoverad. Författare till artikeln är Magnus Karlsson (a k a johnkevin).

Det är en, i mina ögon, mycket intressant artikel om svensksåld bil med ovanlig historik.

Link to comment
Share on other sites

Den som vill läsa mer om 5F07U100155 som nämns ovan kan köpa Bilsport Classic nr 10/2008. Där finns en 5-sidig artikel om denna bil, som nu är färdigrenoverad. Författare till artikeln är Magnus Karlsson (a k a johnkevin).

Det är en, i mina ögon, mycket intressant artikel om svensksåld bil med ovanlig historik.

Bra artikkel, dock med lite småfel ;)

John

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...