August 31, 200519 yr comment_21643 Min servopump har lagt av (inline 6:a, -66a,- egen rem). Plockade av remmen och pumpen i avsikt att försöka renovera den (tror det är en original med det kraftigare påfyllningsröret). Har kört bilen lite utan servo och den är lite trögare att styra som väntat men i övrigt inget allvarligt . Frågan - kan något haverera om man kör utan pump och "nästan" ingen olja i systemet
August 31, 200519 yr comment_21654 Citat från ett annat forum:Its not ok to drive a PS car w/o PS hooked up. You run the risk of popping the ball stud and having no steering period.Det vill säga.. kulbulten i styrventilen som pitman-armen sitter fast i kan i värsta fall lossna, och du förlorar allt vad styrning heter...
September 1, 200519 yr comment_21667 Nja, tyvärr är det inte min på bilden, den på bilden är från USA någonstans... Men snart ser min precis lika dan ut förhoppningsvis lack och lite annat kosmetiskt i vinter!