Jump to content

Marti Report


JockeH

Recommended Posts

Jag kikar på en '65a som blivit av med dataplåten vid omlackning. Jag undrar om det finns möjlighet att få snabbt svar baserat på VIN hur bilen såg ut vid tillverkning, jag vet att man kan få detta från Marti, men hur lång tid tar det innan man får svar? Om man lägger ut drygt 100.000 på en bil vill man ju gärna kunna kolla att den är i orginalutförande först.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar, visste inte att Marti bara hanterade '67 och uppåt, var lite snabb att läsa igenom deras sida då :oops: det var synd. Bilen jag tittar på är väldigt fin på bild, men som sagt - det känns inte bra att det saknas vital information.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

PM:et handlade om just den bilen som han var intresserad av (inget om Marti alltså).

Jag beställde en Marti Auto report (Deluxe-modellen) till min 68. Det tog lite tid innan den kom vill jag minnas, men det var intressant att se hur bilen var utrustad när den lämnade fabriken. Det enda som har tillkommit genom åren är huven med blinkersindikatorer, annars är den exakt som när den lämnade fabriken.

På bilens dörrskylt står ju det planerade tillverkningsdatumet. I rapporten kan man också se det verkliga tillverkningsdatumet, som ofta skiljer sig från det planerade. Där står också vilken dag som bilen lämnade dealern.

I mitt fall har dealern beställt bilen utan att ha någon speciell kundorder. Jag kan se det på att bilen har stått flera månader hos dealern innan den blev såld (flera månader mellan tillverkningsdatum och försäljningsdatum alltså). Om bilen hade varit kundbeställd redan när den tillverkades hade den ju levererats från dealern tämligen omgående efter tillverkningen.

Om det är en svensksåld bil (vilket ju inte din är heller, Anders) så skulle jag gissa att det inte står något datum när bilen lämnade dealern.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...