Jump to content

Blackrace


Stig

Recommended Posts

Ja, imorgon (lördag) är det dags för det första blackracet i Kalmar. Så det blir att och dit och lägga några elvor. Vad har ni för några tider på 201 meter? Hoppas på att kunna köra några låga nior, vi får väl se med gat däck. Körteknik? Ja .det brukar bli rätt långa svarta spår men inte däcksrök så jag tror att det är rätt teknik, får ju upp motorvarvet på det viset och sedan moderera med gaspedalen så att den inte går upp i varv för fort. Har ni några bra tips?

hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

Låga nior tror jag du fixar. :)

Jag har gjort en helt ovetenskaplig mätning med senaste G-Tech PRO.

Detta var precis när nya bakaxeln kom på och motorn gick bra.

201m = 9.22 sek.

0-100 km/h = 5.6 sek.

Men jag tror inte det är helt tokigt. Direkt efter testade vi polarens Volvo V70R som inte låg på de låga tiderna. 8)

Link to comment
Share on other sites

Mitt personliga rekord e på 9.07sek på 201m. Dock inte med Mustang då... 8)

Framhjulsdrift, asfaltsdäck, diffad låda & sinterlamell var min melodi.

Ett visst litet hjulspinn förlorar man inget på, men det blir tyvärr ofta för mycket.

Kör du manuellt eller automat? Med en automat vill jag tro att man e snabbare en så kort sträcka som 201m, starten är viktig.

Link to comment
Share on other sites

Va skojigt det var! Nytt svenskt rekord i antal bilar. Jag hörde att max hittills var 62 startande och jag såg när nr 63 anmälde sig. Och ett par tusen åskådare . Kul. Fast det var inte många jänkare, sex sju stycken. Och enda mustangen. Motorn går jäkligt bra nu men bakdäcken är på tok för hala. Har ju ändå färska 275.or men zero grepp. Man får sitta och mjölka hela ettan med hjulspinn

det är först på tvåan som den sticker iväg.

Blir det fler race nästa år så får man köpa bättre däck.

Tider!

10,2 130km/h

9,7 fick ingen hastighet

Det är ju för dåligt.

Går ju lätt att putsa rätt mycket på dom tiderna med bättre grepp.

Stig

Link to comment
Share on other sites

Fick inga 60 fot tider. Jag tror chassit är jävligt stumt. Den är nästa byggd som en banracer, men banan var nog hal. Det var många som sa det.

Krängninghämmaren bak tror jag är hårt satt plus hårda fjädrar runt om .

Stig

Link to comment
Share on other sites

Såg att en vw typ 1 och på 8,01 och 136km/h!!!!!!!!!!!!!!!!

Åkte säkert minst lika fort i hastighet . Det måste tyda på att det finns kraft men att man inte får den den i asfalten för efter 75 meter

Stig

Link to comment
Share on other sites

Kört 10.8 med min, men då var det verkligen halt och man spann loss väldigt mycket. Nästa år blir det 3:55:1 och lamelldiff så kanske man får ner hk i backen :) skulle vara kul med en låg 10a, eller hög 9a tom!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...