Jump to content

Recommended Posts

Tänkte dra igång en tråd här.

Importerade min bil själv i april i år, nån som gjort samma sak?

Tänkte spana lite runt temat bara.

Åkte över själv, så om ni har gjort samma sak, hade det vart kul att diskutera lite runt det hela.

Ha det!

Köpte min på Ebay, nätauktion.

satt uppe och såg mitt bud ligga kvar när det började räkna ner 10 min 8 min 4 min 2 min 30 sek 10 sek och pang så var den min... mycket spännande.

var lite struligt med att få hem bilen, blev först försenad med en båt, sen missade den nästa för att den inte startade :evil:

men efter lite arga :evil: mail fram och tillbaka så kom den hem efter 3 månader ungefär.

var lite och mecka med. Den startade inte pga att drevet till fördelaren hade gått i 2 bitar, vilket hade börjat med att ventiltätningarna låg i små och stora bitar i tråget. pickupen på oljepumpen hade ett kasst filter så det kom in stora bitar av plast som kilade oljepumpen som tvärstannade och gjorde så att drevet knäcktes.. . är nu fixat och jag har hunnit köra en hel del i sommar... projektet fortsätter ju som bekant alltid 8)

riktigt läcker Mustang winnerpatric, tror att det är den som är med på bild i wheels (eller är det power?) där dom brukar ha reportage där dom visar bilder på bilar som kommit till sverige..

Köper alltid mina bilar själv.

Var över i Florida i mars iår och köpte den senaste.

Enklare att göra alla tester m.m innan köp då.

Hur är det ekonomiskt? Billigare, dyrare eller går det jämt ut i slutändan?

Köper alltid mina bilar själv.

Var över i Florida i mars iår och köpte den senaste.

Enklare att göra alla tester m.m innan köp då.

Hur är det ekonomiskt? Billigare, dyrare eller går det jämt ut i slutändan?

Klart billigare om man hittar rätt bil.

Billigast är ju att hitta på eBay och låta tex Gt göra allt.

Men då vet man ju verkligen inte vad man får.

Bättre att göra grundliga tester på bilen i USA så man ej råkar på nån överraskning här hemma.

Sen får man personlig kontakt med fraktfirma, handlare etc. = Billigare nästa gång.

Det bästa är om man har möjlighet att åka över och kolla själv. I varjefall om det börjar bli dyra bilar.Vi har precis tagit hem en Mustang till en kund en riktigt pärla men kunden var över själv och tittade på denna bil som inte var billig och då vet man ju vad man får hem.

Vill bara poängtera att vi endast skötte införtullningen samt inrikes transporten till Patriks Mustang. Men visst händer det att bilarna blir försenade även för oss det vikigaste tycker vi är att då informera kunden om vad som händer kontenuerligt tyvärr kan vi inte påverka rederierna även om vi skulle önska detta

Maria Troedsson cmc 314 Mustang mach 1 1969

GT-Shipping :lol:

hem.

Vill bara poängtera att vi endast skötte införtullningen samt inrikes transporten till Patriks Mustang. Men visst händer det att bilarna blir försenade även för oss det vikigaste tycker vi är att då informera kunden om vad som händer kontenuerligt tyvärr kan vi inte påverka rederierna även om vi skulle önska detta

Maria Troedsson cmc 314 Mustang mach 1 1969

GT-Shipping :lol:

Borde varit lite tydligare... :oops: Göran på GT-Shipping var till stor hjälp med att få fram information om var min bil befann sig. så stort tack till GT-Shipping :!::--