Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Har en 70HT med 351W och FMX. Lådan har på sista tiden börjat slira rätt ordentligt på tvåan :cry: . Är det lamellerna eller drivbanden? Vilket blir billigaste och/eller smartaste alternativet? Renovera, byta till C4/C6 eller byta till en modern låda? Motoreffekten ligger på mellan 300 och 350 hkr. Blir C4an för klen?

mvh Hampus cmc1125

en preppad och riktig C4 håller.

På firman där jag jobbar dagtid har vi en ny på väg hem åt en kund med turbin,oljekyl och allt som ska palla 450 hk dessutom är den körd i bromsbänk innan den går från USA

mvh R

Renoverar du en FMX och preppar den så håller den garanterat för 350 HK.

Det viktigaste är, att den du anlitar för att utföra arbetet på lådan verkligen vet vad han pysslar med.

När jag funderade på om jag skulle renovera eller byta till C4/C6 så fick jag många tips. Det är ju bra med många tips men många har ju egna uppfattningar som inte alltid stämmer.

Det slutade med att jag renoverade och preppade FMX:en och jag är hur nöjd som helst. Den växlar väldigt mjukt och fint och växlar mycket snabbt när man drar på.

Oavsett vilken låda du väljer så funkar den bra om den preppas på rätt sätt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...