Jump to content

Priser på motorer


winnerpatric cmc162

Recommended Posts

En vanlig 428 eller något av alternativen CJ, SCJ? Det finns vissa skillnader i innehållet på dessa maskiner, och dessvärre kan prislappen skilja.

Oavsett så är min erfarenhet att det tyvärr är dyra motorer både i inköp och vid renovering. Prislappen "dyr" brukar alltid motiveras med att de är exotiska och svåra att få tag i. Stämmer delvis men om man ska betala riktigt bra då ska det också vara i bra ordning. Ett block eller vevaxel till 428 kan betinga priset vad en vanlig komplett 302-351W maskin kostar annars.

Om du hittar en vanlig 428 komplett under 20` så kan det var en god investering om den inte är i för dåligt skick. Om det visar sig var en komplett CJ eller SCJ så är förmodligen prislappen över nämnda 20`

Titta på Rolands Mustang Parts sidan för han har nog någon till salu som förmodas vara väl i ordning och bromsad, och se prislappen på den.

Du kan se priserna på Ebay där exempelvis ett oborrat block kan kosta 600-1200 dollar, en vev är heller inte billig.

I vilket fall som helst en mycket rolig motor att få under huven. Jag håller på att göra iordning en 428 CJ och har ställt en del frågor på det här forumet och upptäckt att kunskapen runt 428 motorna är begränsad, på grund av att alla inte skruvar själv m.m. Jag rekommenderar dig att söka info på forum i USA, bl.a Cobra klubben där finns en hel del intressant info att få.

Link to comment
Share on other sites

Tänk även på att det inte bara är å byta motor, det är massor annat som följer med... Vad jag förstår har du en 351'a nu och vill byta till en 428? I så fall blir det annan växellåda, kylare, kardan kanske till och med fjädring fram.. En hel del att göra och ganska dyrt!! Men det är ju kul oxå, har själv gjort det!!

MVH

//Mathias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...