Jump to content

Är det här bra eller är det bara att skrota???

Micke B

Recommended Posts

Hej Micke!

det är lungt.

Däremot är det bra om Du har en tryckluftgeting som Du tar ett lagom slipstift och jämnar till alla vassa kanter så det inte riskerar att lossa nåt mer...eller ge upphov till sprickbildning.

sen måste Du lämna in blocket på en riktig motortvätt .....alt. vara JÄTTEnogrann om Du har en egen variant med högtryckstvätt el. dyl

Lycka Till!

mvh R

Ängel eller inte ska vi låta vara osagt men jag kan erkänna att jag inte är tillräckligt duktig på att vägleda Dig vad gäller smallblockare...

De Du kan hoppas på här på forumet är antigngen Leffecab-72(han är bra ,duktig ,trevlig och lättillgänglig)

eller Andrew"kan allt" Nilsson...eller Per"kan ännu mer" mach1

Låter gott att höra att det rullar på i Fagersta,,,snart sommmar!!

mvh R

• 2 weeks later...

Har ett 4 bultat 351 Cleveland block och längst bak mot fördelaren är det ett hål som ser ut som någon skjutit med gevär genom blocket.

men bakifrån från fördelarhållet är hålet mjukt efter gjutformen,funderar varför hålet finns,och varför man lämnat det så grovt?,tror jag sett liknande hål på andra cleveland motorer.

• 2 weeks later...
Har ett 4 bultat 351 Cleveland block och längst bak mot fördelaren är det ett hål som ser ut som någon skjutit med gevär genom blocket.

men bakifrån från fördelarhållet är hålet mjukt efter gjutformen,funderar varför hålet finns,och varför man lämnat det så grovt?,tror jag sett liknande hål på andra cleveland motorer.

Jag har samma hål på mitt block och samma fundering...

/Fredde