Micke B December 1, 2005 Report Share December 1, 2005 Har lite problem.Någon som kan säga om det ska se ut så här?Hoppas ni ser vad det ska föreställa sig.Det är i fram på blocket man ser kamlager i övrekant.Det ser ut att fattas gods på 2 ställen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst December 1, 2005 Report Share December 1, 2005 Hej Micke! det är lungt.Däremot är det bra om Du har en tryckluftgeting som Du tar ett lagom slipstift och jämnar till alla vassa kanter så det inte riskerar att lossa nåt mer...eller ge upphov till sprickbildning.sen måste Du lämna in blocket på en riktig motortvätt .....alt. vara JÄTTEnogrann om Du har en egen variant med högtryckstvätt el. dyl Lycka Till! mvh R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke B December 1, 2005 Author Report Share December 1, 2005 Phuuu du är en ängel Robban Jag såg faktiskt de idag har borrat om den nyligen och syratvättat den.Kan det vara syran som gjort det där,har för mej att det inte var så innan? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke B December 1, 2005 Author Report Share December 1, 2005 Vad ska det vara i det lilla hålet?frostplugg? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gäst December 1, 2005 Report Share December 1, 2005 Ängel eller inte ska vi låta vara osagt men jag kan erkänna att jag inte är tillräckligt duktig på att vägleda Dig vad gäller smallblockare...De Du kan hoppas på här på forumet är antigngen Leffecab-72(han är bra ,duktig ,trevlig och lättillgänglig)eller Andrew"kan allt" Nilsson...eller Per"kan ännu mer" mach1Låter gott att höra att det rullar på i Fagersta,,,snart sommmar!!mvh R Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo December 13, 2005 Report Share December 13, 2005 Har ett 4 bultat 351 Cleveland block och längst bak mot fördelaren är det ett hål som ser ut som någon skjutit med gevär genom blocket.men bakifrån från fördelarhållet är hålet mjukt efter gjutformen,funderar varför hålet finns,och varför man lämnat det så grovt?,tror jag sett liknande hål på andra cleveland motorer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde77 December 22, 2005 Report Share December 22, 2005 Har ett 4 bultat 351 Cleveland block och längst bak mot fördelaren är det ett hål som ser ut som någon skjutit med gevär genom blocket.men bakifrån från fördelarhållet är hålet mjukt efter gjutformen,funderar varför hålet finns,och varför man lämnat det så grovt?,tror jag sett liknande hål på andra cleveland motorer.Jag har samma hål på mitt block och samma fundering.../Fredde Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo December 25, 2005 Report Share December 25, 2005 Tja då torde det väl vara helt ok då.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts