Jump to content

Tidningen kommer till V51


Per Berglund

Recommended Posts

Coooolt.....

Omslaget är från MECA Raceway och det är Christer Jacobs fina Mustang.

Hoppas vi får se MÅNGA Mustanger år 2006 på MECA.

Classic Corvette Club Sweden har bokat banan 3-4 Juni 2006, och här är det öppet för andra klubbar att komma dit och hyra in sig och dela på kostanderna med Corvette Club Sweden.

Finns det intresse att UTMANA Corbette Club Sweden på MECA Raceway så kontakta Stanley Brink angående priser och vad som gäller.

Kontakt:

Stanley Brink

Kronetorpsgatan 42B, 212 26 Malmö

040-93 22 78, 040-31 16 53

070-736 65 00

stanley.brink@tele2.se

Mustang klubben kanske kunde ha en träff samtidigt som Corvette klubben på MECA Raceway i Malmö, om intresse finns.

Jan Ekström, Vice Ordförande i SRIF - Skåne Racers Ideella Förening

IMG_2945.jpg

CRW_2921.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jan, och andra,

Jag har åxå funderat på om man inte skulle kunna köra ett ponycarmeet, kanske tillsammans med Corvetteklubben. Jag var där i fjor och hjälpte en vän till familjen med hans vette på deras klubbmöte, och där var definitivt inte fler bilar på lördagen än att det fanns plats för fler...många fler. Söndagen var nog ändå färre om jag hörde rätt. Du var ju själv där och testade. Skulle det vara görbart?

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Hej.

JAG vill inte vara otrevlig eller på annat sätt stötande men

om ni vill samarbeta med någon klubb som INTE är Ponycar

så skall det inte kallas för Ponycar meet.

Namnet ponycar får endast användas i PonyCar syfte alltså

i samarbete med Camaro, Transam, Firebird, Mustang,AMC

Javelin och ett par till från Mopar.;)

Jag får faktiskt säga att DU var rätt otrevlig....

Man kan väll ändå kalla det för Pony Car Meet om man nu bjuder in Pony Cars... har väll ingen betydelse att Corvette clubben är där OCHSÅ...

Men tar folk illa upp, så kalla det vad ni vill då.....personligen tycker jag det är kul om man kan sammarbeta med andra klubbar och att intresset finns där oavsett bilfabrikat.

Jag håller med Jocke, att det finns MASSOR med plats för andra bilar och klubbar denna helgen, och kostnaden är inte så stor om man delar den med andra klubbar.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

JAG vill inte vara otrevlig eller på annat sätt stötande men

om ni vill samarbeta med någon klubb som INTE är Ponycar

så skall det inte kallas för Ponycar meet.

Namnet ponycar får endast användas i PonyCar syfte alltså

i samarbete med Camaro, Transam, Firebird, Mustang,AMC

Javelin och ett par till från Mopar.;)

Jag får faktiskt säga att DU var rätt otrevlig....

Vad menar du med FÅR inte användas... i vilken LAG står detta..??

Står det i CMC's stadgar eller..??? eller har CMC ENSAMRÄTT på detta namn..??

Man kan väll ändå kalla det för Pony Car Meet om man nu bjuder in Pony Cars... har väll ingen betydelse att Corvette clubben är där OCHSÅ...

Men tar folk illa upp, så kalla det vad ni vill då.....personligen tycker jag det är kul om man kan sammarbeta med andra klubbar och att intresset finns där oavsett bilfabrikat.

Jag håller med Jocke, att det finns MASSOR med plats för andra bilar och klubbar denna helgen, och kostnaden är inte så stor om man delar den med andra klubbar.[/quote:m5bp43ex]

Link to comment
Share on other sites

Lars,

Precis som Jan uppfattade det så skrev jag om att ha ett ponycarmeet *tillsammans* med corvetteklubben på deras träff. Jag är fullt medveten om att corvetten inte räknas till Ponycar, men jag tycker nog inte att vi ska vara allt för hårda i våra gränsdragningar i det här landet, vi har definitivt inte ett bilunderlag för det! Flertalet av "riktiga" ponycarägare i det här landet skulle aldrig ens ta ut sin bil på en dragstrip, tyvärr...

Men det är klart, vill man inte åka på ett ponycarmeet därför att där även är corvetter också så står det en fritt att stanna hemma och titta på tv eller tvätta bilen eller nåt annat...

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...