Jump to content

SKIVBROMSAR


Recommended Posts

Hej

Har för avsikt att förse min 67 fastback med skivor bak, sitter original skivor fram. har köpt ett kit i USA. Blir det något problem med besiktning? Någon som har ett svar som håller hos bilprovningen. Vid lite allmän fråga så verkade inte bilprovningen vara inne på att godkänna skivor bak.

Per Birath

Link to comment
Share on other sites

Hej.Vad har dom med det att göra har besiktat min bil tre ggr med skivor bak och dom har inte sagt videvitt.Åk bara dit säg inget om skivorna.förresten hur vet dom att din bil inte hade skivor som ny.När jag besiktade min bil var besiktnings mannen lite konfunderad i år när han såg att den var sex växlad men eftersom det stog manuell i papprena gick den igenom.

Link to comment
Share on other sites

Som Andrew sa:

Håll masken !

Dagens besiktningsmän var inte ens födda när såna här bilar tillverkades och är tämligen okunniga,,,De har väl lärt sig allt om bilar via X-box etc.....som sina andra jämnåriga,,,*blink*

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Som föregående inlägg sa, montera och kör dit se glad ut. Är det riktigt gjort och bromsarna tar som de ska, säger de troligtvis ingenting.

Blir det diskussion ang. skivor bak, så gäller det att övertyga om att kittet är anpassat för bilen/motorstyrkan samt att montaget är fackmannamässigt utfört.

Vill du verka påläst kan du säga att genomsnittsretardationen är betydligt högre än 4.0m/s2 vilket är gränsvärdet för anmärkning(2:a) på en bil tillverkad före -71.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Tack för svaren, Andrew du säger att hur ska dom veta om det har suttit skivbromsar original på min bil. Satt det skivbromsar bak original på någon 67:a ? Vilken i så fall. Vissa säger att ex. alla GT hade skivbromsar runt om men jag har inte funnit belägg för det i de böcker jag har om Mustang.

Per

Link to comment
Share on other sites

Hallå där .

NEJ det finns inte en GT som hade original skivor i bak.Kan hända att det satt på race bilarna.Vet att på Gtny klassen godkänns det att man på en 70 musse får sätta dit original fram bromsar bak ocj versallie i fram men då har dom ingen handbroms och en sådan bil kan du ej besikta för körning på allmän väg "skratt".

Nu stack jag ut hakan säkert att någon har en annan uppfattnin :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...