December 19, 200519 yr comment_24286 HejSå här ser mina fälgar ut... under guldfärgen så är fälgarna kromade. Och eftersom jag älskar krom och inte gillar guldfärgade detaljer så undrar jag. Finns det något medel som kan ta bort guldfärgen utan att skada kromet som är under? Någon föreslog att jag ska prova med Bromsolja.... men jag skulle vilja höra lite från er experter innan jag vågar mig på något..Mvh Jimmy
December 19, 200519 yr comment_24287 Finns ju olika typer av stripper, Beckers har (hade) en som funkar.BUMS skulle nog också funka.
December 19, 200519 yr comment_24290 Måste säga att dom fälgarna till den bilen ser jävligt bra ut, men gillar man inte Guld så...Fin bil har du i alla fall
December 19, 200519 yr comment_24291 Hehe!! Exakt dom fälgarna fick jag i födelsedagspresent för 15år sedan till Mustangen. Vad jag minns så var det inte färg utan det är en elektrolytisk beläggning.Går isåfall inte ta bort vad jag vet på kemisk vägMen gå till en ytbehandlare så kan han ta bort det elektrolytisk men då måste du kroma om hela fälgenJag tycker också det är snyggt som det är!
December 19, 200519 yr Author comment_24293 Tack för komplimangerna... jag som skämdes över att lägga ut bilder på hur den såg ut innan renoveringen... måste nog ta några nya kort och visa hur den ser ut nu Jag är nog rädd att det kan vara sådan där elektrolytisk beläggning. eftersom jag tycker guldfärgen inte verkar vara någon vanlig färg.Men jag vill ha helkromad och jag kan prova på något däck (har nämligen 6 st fälgar)om det går bort med något medel..Tack för snabba svar.
January 10, 200619 yr Author comment_24765 Det ser ut som du redan har fina fälgar... dom ser kromade ut..... för mig är det bara krom som gäller... håller med speedpro.... vi kan byta jämnt
January 10, 200619 yr comment_24777 Det ser ut som du redan har fina fälgar... dom ser kromade ut..... för mig är det bara krom som gäller... håller med ?.... vi kan byta jämnt ...men är inte säker på att det är vad du vill ha. Det är Centerline Autodrag i aluminiumfinish, alltså inte blankt krom. Fast de går ju att putsa till väldigt blank finish. Dessutom 7*15 runt om, och det blir nog spinkigt bak på din.....Fast jag hade ju gärna bytt Vad är dina för märke?/TedPS. Inte min fälg på bilden, men exakt likadan.
January 11, 200619 yr comment_24793 hm, om man nu får lägga sig o agera smakpolis, hade det varit mina fälgar, och jage hade velat ha bort det guldiga, så hadde jag helt enkelt lackerat det guldiga svart, det hade sett fett ut, och dessutom harmoniserat med den svart lacken på mussen.Men de finns de som vattenlackar krom, du kan få vilken färg du vill, you name it....