July 2, 200321 yr comment_1548 Hej använd en olja som heter 80/90 och om du har diffat måste du använda en LS olja. Quaker States 80/90 olja går att använda till bägge axlarna och det är en mycket bra olja för en rätt så låg summa pengar
July 3, 200321 yr comment_1557 80/90 oljan är absolut ingen`vanlig´motorolja,utan en hypoid olja för bakaxlar. Jag rekomenderar att slå i en flaska med tillsats för limited slip om din bakaxel är utrustad med det (lamelldiff). Har haft vissa bekymmer med `oljud´ i lamellpaket om jag inte har fyllt på tillsatsen.Även att vissa oljor är avsedda för limited slip utan att ha tillsats.
July 17, 200321 yr comment_1654 80/90 oljan är absolut ingen`vanlig´motorolja,utan en hypoid olja för bakaxlar. Jag rekomenderar att slå i en flaska med tillsats för limited slip om din bakaxel är utrustad med det (lamelldiff). Har haft vissa bekymmer med `oljud´ i lamellpaket om jag inte har fyllt på tillsatsen.Även att vissa oljor är avsedda för limited slip utan att ha tillsats.Har hört ännu värre historier från folk som glömt tillsatsen... Det blev MKT dyrt
September 7, 200519 yr comment_21908 Hej,Det kan väl inte vara något problem att köra med exempelvis Shells 80/90 olja avsedd för limited slip i en 9-tummare utan limited slip./Fredde