Jump to content

Batteriproblem på min 05:a


Mats Håkansson

Recommended Posts

Gott Nytt År till er alla till att börja med!

Fick min 05:a cabbe den 19 nov och har varit ute några gånger och kört.

Underbar bil att ratta.

Bilen stod stilla i garaget i 10 dagar. Skulle ut och torrköra lite, men det fanns ingen ström till den. Batteriet var tomt. Vad hade hänt?

Kommer ihåg att jag hade radion igång och slog av tändningsnyckeln och tog ur den. Radion gick då fortfarande men stängs av då man öppnar dörren. Slog igen dörren och så hände detta efter dom 10 dagarna.

Behöver man stänga radion på knappen också, för att den skall vara helt bortkopplad?

Hoppas att någon kan hjälpa mig och berätta vad som kan ha hänt.

Mats/Eslöv

Link to comment
Share on other sites

Radion stänger helt av efter att man stängt dörren.

Är en funktion som är avstängbar i radion.

Är för att man ska kunna lyssna lite till innan man verkligen lämnar bilen.

Kollade med El och Diesel. Dom sa att om man kör med bilen väldigt korta sträckor så drar ett batteri ur på 1-3 veckor.

Link to comment
Share on other sites

Det ligger nåt i det, för jag har Shaker 500 ..... Den har stått i garage ca 2,5-3 veckor, och batteriet var okej. Gick att fylla däcken med en sån ful-kompressor.

Link to comment
Share on other sites

Min 06 GT Mustang har inga sådana problem - Den har inga problem överhuvudtaget !

Däremot är det ett typiskt problem på 05-or att de inte startar när de har stått stilla.

Fabriken rekomenderar retur av bilen för åtgärd.

Hasse

Link to comment
Share on other sites

Har sett på de amerikanska forumen att det är något problem med att batteriet laddar ur. Det verkar bli så när man inte "manuellt" stänger av stereon, detta verkar gälla både shaker 500 och 1000 och 05:or och 06:or. Dock har verkar det inte vara någon som har en lösning.

Hade min ostartad i ca 1 månad innan jag startade den utan problem ! Har ändå köpt en CTEK laddare för säkerhets skull.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu när jag kom ut i garaget och skulle starta så var batteriet tomt. Undrar varför, för stereon stänger ju av sig när dörren öppnas osv. Men kopplade bort spolarna och laddade det i 24 timmar och nu funkar det. Men vid inaktivitet så kommer jag hädanefter koppla bort batteriet.

:cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det måste vara radion som tjuvdrar. Hädanefter så stänger jag av den manuellt innan jag stryper motorn...Efter jag gjort detta så har jag inga problem, iofs så rullar ju bilen lite mera nu också...

Link to comment
Share on other sites

Samma för mej. 3 veckor stillastående och sist jag körde var det långkörning. Kommer ej ihåg med 100% om jag stängde av radion eller ej. Den var verkligen stendöd nu, ingen tändning, ingenting... Svart som natta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...