Jump to content

Skillnad på Shaker 500 och 1000


uffeg

Recommended Posts

Är det nån som har koll på skillnaden mellan Shaker 500 och 1000. Är det bara baskaggen i skuffen, eller är det mer som skiljer.....?

Förutom panelen på stereopaketet förstås...... :shock: Slutsteg osv?

Nån som vet vad det kostar att uppgradera?

Link to comment
Share on other sites

Är det nån som har koll på skillnaden mellan Shaker 500 och 1000. Är det bara baskaggen i skuffen, eller är det mer som skiljer.....?

Förutom panelen på stereopaketet förstås...... :shock: Slutsteg osv?

Nån som vet vad det kostar att uppgradera?

Varför uppgradera till Shaker 1000, vikt är ju prestanda! :D Den är ju inte direkt utrymmeseffektiv och uppgraderingar brukar väl sällan vara värda pengarna i andrahandsvärde? Shaker 500 räcker väl rätt ok eller? Kolla på nåt av de amerikanska forumen, typ mustangworld.com, corral.net eller bradbarnett.net

Link to comment
Share on other sites

Mer bas för flera tusen spänn ? Nä, lägg pengarna på den bästa förstärkaren dvs motorn. "Best bang for the buck" dvs CAI + tuner. Vem behöver en stereo efter de ? Skämt åsido, är du intresserad av billjud så finns det proffs som kan fixa basljud så varande skruv poppar ur mussen.

BTW, ni som poppar i era bilar, har ni hört att det skramlar både här å där i inredningsdetaljer, hatthyllor, dörrsidor osv ?

Link to comment
Share on other sites

Inget skrammel överhuvudtaget, men det kanske beror på att jag kör ljudet högt så att allt annat "skit" dränks. Jag menar bara att vill man ha ett bra ljud så bör man nog ha subban, och det var väl det det handlade om med eller utan bassubba. Jag e nämligen i musikbranchen och hade tidigare V70 XC 2002 med Volvos bästa bilstereo som går att få i original, så mussen´s stereo står sig väldigt bra...

Jag skulle inte vara utan Subban...

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag att den fabriksmonterade subban tar upp på tok för mycket plats, och på fel sätt. Många väljer ju ändå att uppgradera fälgar och däck vilket gör att reservdäcket ligger och skräpar till ingen nytta! Nä, hiva ut reservdäcket och skräddarsy en baslåda till det utrymmet istället! Glöm inte att lämna lite utrymme för ett par "reservdäck-på-burk" bara... :D

Och till Pineman; Tycker inte att Volvos Premium sound system är så imponerande. Har själv en V70 T5 2001, men valde att riva ur alla Volvo högtalare, installera nya samt subba och förstärkare. Lyssnade sedan tillsammans med en kompis som själv hade Volvos värsting installerat och det var en markant skillnad. Kostnaden var ungefär densamma. Smaken är som baken dock... :)

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag att den fabriksmonterade subban tar upp på tok för mycket plats, och på fel sätt. Många väljer ju ändå att uppgradera fälgar och däck vilket gör att reservdäcket ligger och skräpar till ingen nytta! Nä, hiva ut reservdäcket och skräddarsy en baslåda till det utrymmet istället! Glöm inte att lämna lite utrymme för ett par "reservdäck-på-burk" bara... :D

Och till Pineman; Tycker inte att Volvos Premium sound system är så imponerande. Har själv en V70 T5 2001, men valde att riva ur alla Volvo högtalare, installera nya samt subba och förstärkare. Lyssnade sedan tillsammans med en kompis som själv hade Volvos värsting installerat och det var en markant skillnad. Kostnaden var ungefär densamma. Smaken är som baken dock... :)

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag att den fabriksmonterade subban tar upp på tok för mycket plats, och på fel sätt. Många väljer ju ändå att uppgradera fälgar och däck vilket gör att reservdäcket ligger och skräpar till ingen nytta! Nä, hiva ut reservdäcket och skräddarsy en baslåda till det utrymmet istället! Glöm inte att lämna lite utrymme för ett par "reservdäck-på-burk" bara... :D

Och till Pineman; Tycker inte att Volvos Premium sound system är så imponerande. Har själv en V70 T5 2001, men valde att riva ur alla Volvo högtalare, installera nya samt subba och förstärkare. Lyssnade sedan tillsammans med en kompis som själv hade Volvos värsting installerat och det var en markant skillnad. Kostnaden var ungefär densamma. Smaken är som baken dock... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...