lagbrant January 13, 2006 Report January 13, 2006 Hej alla duktiga mekar.Min kärra vill spilla ur sig motorolja mellan motorn och växellådan och efter lite forskning tror jag att jag måste byta bakre ramlagertätningen. Inga dyra prylar men ett ganska omfattande jobb skulle jag tro. Nu till frågan, går det att hissa upp bilen och ta ur växellådan underifrån eller måste jag lyfta ur hela motorn? bilen är en gt-89 med manuell låda. Citera
Antrax January 14, 2006 Report January 14, 2006 Hej jag har aldrig skruvat med den modellen, men 95% av alla bakhjulsdrivna bilar med manuell låda går det att ta lös endast lådan utan att behöva röra motorn. Det brukar vara gjort så att det ska gå att byta t.ex koppling lätt utan att behöva riva hela bilen. Så det ska nog inte vara någon fara. Vissa bultar kan vara lite besvärliga men det brukar alltid lösa sig Citera
-86GTStang January 17, 2006 Report January 17, 2006 Hei. Som antrax sier, det går helt fint å gjøre det, uten å ta ut motoren.Din -89 ser lik ut som min -86. Ganske grei jobb, ingen spesialverktøy el.l.Se bare til at allt er rent og at du monterer den nye "mainseal" riktig.Spør når du kjøper den om den skal settes inn med grease eller motorolje før du innstallerer den. Står på pakken til delen/parts info.Hvis den ikke fohånds smøres, brenner den, og ny lekkasje er på gang...Lykke til, Mh TA Citera
lagbrant January 23, 2006 Author Report January 23, 2006 tack kära vänner jaq kommer säkert med fler "spörsmål" när det blir lite mekvänligare temperatur i garaget... Citera
Recommended Posts