Jump to content

Lackeringsfirmor


mikeo cmc 748

Recommended Posts

Det finns en snubbe i Hököpinge mellan Malmö och Vellinge, har ingen erfarenhet av honom själva men har hört gott om honom via andra i flera år, tyvärr är han nog inte billig men om man får ett 110% proffs jobb kan det kanske kvitta.

Vilken du än tar så får du gärna skriva sen vem du var hos, om du blev nöjd dvs. för jag tror min musse åker in på en lack till våren....

Detta är den info gulasidorna hade om Hököpinges Billack:

Hököpinge Billackering

Beskrivande sökord

Amerikanare Veteranbilar

Adressuppgifter

Hököpinge Billackering

Kompanig. , 040-42 42 12

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jajemen.

Har min bil inne på lackering nu. Malmö billackering tror jag det var. Han sammarbetar för övrigt med en plåtslagare om bilen skall dit först. Transport mellan plåtslageri och lackering sköter dom. Båda verkar mycket seriösa och en bekant har jobbat med plåtslagaren och säger att han är mycket skicklig. Priset ligger på 15000 ex moms hos plåtslagaren och då skall bakskärmana bytas, huven rättas till, gångjärn och torpedvägg fixas och dörrarna göras vid. Material tillkommer också. Priset hos lackeraren är 15000. Då har jag valt grabber orange och bilen är en 70 HT som skall lackeras både invändigt och utvändigt, dessutom skall den gamla lacken bort. Har du lusta att vänta ett par veckor så kan jag tala om hur resultatet blev. Kan kolla upp telefonnummer om du är intresserad, har dom inte i huvet.

Lycka till

/Hampus

Link to comment
Share on other sites

Jajemen.

Har min bil inne på lackering nu. Malmö billackering tror jag det var. Han sammarbetar för övrigt med en plåtslagare om bilen skall dit först. Transport mellan plåtslageri och lackering sköter dom. Båda verkar mycket seriösa och en bekant har jobbat med plåtslagaren och säger att han är mycket skicklig. Priset ligger på 15000 ex moms hos plåtslagaren och då skall bakskärmana bytas, huven rättas till, gångjärn och torpedvägg fixas och dörrarna göras vid. Material tillkommer också. Priset hos lackeraren är 15000. Då har jag valt grabber orange och bilen är en 70 HT som skall lackeras både invändigt och utvändigt, dessutom skall den gamla lacken bort. Har du lusta att vänta ett par veckor så kan jag tala om hur resultatet blev. Kan kolla upp telefonnummer om du är intresserad, har dom inte i huvet.

Lycka till

/Hampus

Kostnaden för jobbet tycker jag verkar rimlig, men priset för lackning verkar dyrt. Min kommer jag få nerslipad och lackad för ca 10tkr men med 10 lager klarlack blir det ett par lappar dyrare. Han som jag gör det hos har varit lackerare i 25 år, har en lackbox i sitt garage med fläkt och filter i taket. Ett dammkorn kan det bli någon gång, men det fick jag på min Volvo också när jag lämnade in den för korrigering av rost på huven...Säger man att man vill ha det perfekt så får man det sen också. Lackskarvar syns inte, inte ens på metallic. Timdeb ligger på ungefär 40kr i timman, iaf när han lackade min Firebird förra året [img=

Har blivit erbjuden av två killar att fixa min Musse som dne är nu (skrot) tills den är perfekt (dvs nedmontering till atomer, blästring, ihopmontering,svetsning dvs allt utom lackning och delar) för 40tkr. Dom håller bara på med jänkare och svetsaren är bäst i Dalsland sägs det och vad jag sett är han väldigt duktig - skarvarna syns inte efter han varit framme. Lackaren finns i närheten av den andre :)

Link to comment
Share on other sites

Har du en kille som står och lackar bilar för 40spänn i timmen så ska jag skicka upp så mycket bilar att han ska få jobba tills han blir pensionär.Nä ska man få en bil lackerad i dag hos en seriös firma så får man räkna med 15000-25000kr om det ska vara ett perfekt arbete

Link to comment
Share on other sites

Har du en kille som står och lackar bilar för 40spänn i timmen så ska jag skicka upp så mycket bilar att han ska få jobba tills han blir pensionär.Nä ska man få en bil lackerad i dag hos en seriös firma så får man räkna med 15000-25000kr om det ska vara ett perfekt arbete

Han har väl 10-15 år tills han blir pensionär. Tror han är ca 50 år gammal. Är tyvärr på semester och vet inte om jag får lämna ut hans mobilnummer. Han vill dock titta på bilarna innan han ger sitt pris. Arbetet han utför ÄR väldigt bra och professionellt, men han tar ju ingen moms och är därmed billigare :) Vet inte om han kommer kunna lacka en bil förräns i September, har ett antal bilar i kö bl.a min Musse :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...