Jump to content

Recommended Posts

Hej

Tänker plocka ner oljetråget för lackering. Är det något speciellt man bör tänka på för att det inte ska bli läckage eller liknande? Det blir naturligtvis nya tätningar fram och bak samt nya korkpackningar.

EJ

Komplettera med packningstätning på tub mellan övergångarna på den nya korktätningen och gummipackningarna så är saken biff! Packningstätning finns hos välsorterade bensinmackar! ;)

/Fredde

Hej

Har kollat tråget inför nermonteringen. Kan se att det är ganska trångt att komma åt bultarna där startmotorn sitter (det är en 66:a) :? . Kan nog få på enhylsa med smalt skaft om jag skjuter den i sidled framifrån så att säga. Ett annat alt kan väl vara att lätta på bultarna till startmotorn och vikcka den åt sidan lite. Eller finns det nåt annat trix?

I shopmanualen står att man behöver sänka "the idler arm". Har ni klarat av jobbet utan att göra det?

M v h

E J

Hej.

Vicka inte på startmotorn, koppla bort pluskabeln och

demontera startmotorn istället, det är endast de två

bultarna son du ser. :?

När du plockat ner start motorn så har du ett idéaliskt

läge för att skriva av motornumret som annars är svårt

att se. :shock:

Dessutom kan du passa på att rengöra startmotorn och

måla den, ger en fin kontrast till nymålat tråg. ;)

Hej

Tack för tipset! Vet vad det ska vara för färg på startmotorn? Den som sitter där nu ser inte ut att ha varit svart från början.

Hälsningar

E J

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...