ErikC February 13, 2006 Report February 13, 2006 Har lite tråkigt här på jobbet så jag tänkte bara berätta lite om mitt projekt!Bilen är då en 1999 Cobra, jag köpte den i USA 2004 när jag bodde där och importerade den hit i Mars förra året.Den ska byggas för bankörning enbart, men fortfarnade kunna köras på gata!Spec på den idag är:BBK LT headers, Mac X-pipe, flowmaster avgass. K&N filterSteeda race springs, Bilstein dämpare, HD diff brace, Ford Racing 4.10 utväxling, Steeda tri-ax.Följande är beställt och till viss del levererat!Maximum Motorsports Coil over kitMaximum Motorsports Caster/camber platesMaximum motorsports Sub fram connectorsMaximum Motorsports 4 punkts K-member braceMaximum Motorsports fjäderbensstagBaer bromsar med SS-slangar och Hawk performace race beläggAutopower 4 punkts burSparco race stolar med 4 punktsbältenYokohama 032R 255/40-17 runt omFR500 fälgar (9 tum)Ny CAIXcal 2Cobra R spoilerSteeda Race wingDet blir säkert lite annat smått och gott men det får tiden utvisa!Så det blir mycket bankörning i sommar, ska nog visa att även jänkare kan svänga Lite bilder... Citera
Peter /Cobra February 13, 2006 Report February 13, 2006 ser ju fint ut detta!ska bli intressant o se hur det går.. Glöm inte att posta varvtider sen i sommar. Citera
Gäst February 14, 2006 Report February 14, 2006 Ser riktigt grymt ut......Lycka till...o håll oss uppdaterade.... Citera
ErikC February 14, 2006 Author Report February 14, 2006 Tack, ska se till att hålla er uppdaterade!Grejorna ska vara hemma från USA i Mars, sen går det nog ganska fort. Första bankörningen är 16 april, sen 21 april osv osv Citera
KimX February 14, 2006 Report February 14, 2006 Hej kul projekt du med har var kör man bana och vad kostar det? vad är det för regler osv? Är lite sugen på att testa. Citera
ErikC February 14, 2006 Author Report February 14, 2006 Hej kul projekt du med har var kör man bana och vad kostar det? vad är det för regler osv? Är lite sugen på att testa.Tack!Ang. dina frågor så är det lite olika faktiskt. Finns lite olika sätt, ett är ju att bli medlem i nån bilklubb som har bankörnings evenemang, eller bara hänga med nån klubb på själva träffen. Annars har vissa banor (t.ex Gotland Ring) s.k trackdays när vem som helst får köra.Att köra en heldag på bana brukar ligga runt 800-1500kr, trackdays (typ halvdag) kanske runt 500-800.Regler kan variera, men det som är "standard" är hjälm, heltäckande klädsel och godkänd bil, d.v.s. besiktad, skattad och försäkrad.Tycker definitivt att du ska testa, man blir beroende direkt!! Citera
Recommended Posts