Jump to content

Nya rattar till radion på min 68.


MadMac

Recommended Posts

Jag har tidigare hört runt en hel del hos svenska återförsäljare angående rattarna till min originalradio. Dessa saknas. Antar att det är en förlängning till rattarna eller om de är extra långa då jag tycker avståndet i mittkonsolen är långt. Är det kanske special rattar när man har mittkonsol då det skulle se mycket lustigt ut att ha så långa rattar utan mittkonsol.... :?

Var kan man få tag på dessa????

Tacksam för svar eller bilder från någon som vet :D

Link to comment
Share on other sites

Rattarna till 68 med konsol är speciella. De yttre är ca 5 mm längre än de vanliga. Tråkigt nog har "marknaden" uppfattat detta och priset är därefter.

Jag har två olika uppgifter på delnummer, det ena är troligen det som står på rattarna, och det andra det som står i partsmanualen.

C8ZA-18A932-B and C8ZA-18817 - på rattarna.

Part numbers C8ZZ-18817-D (inner) and

C8ZZ-18830-A (outer) i manualen.

mvh

Claes

Link to comment
Share on other sites

Tack för informationen. En liten följdfråga som kanske är lite dum...

Säljs dessa som eftermarknads-repro eller måste man leta efter NOS-prylar??? Undrar bara lite hur jag skall nyttja numren du gav mig??

Link to comment
Share on other sites

De finns inte nytillverkade. Jag har själv haft dem, och fick dem på en radio jag köpte. Sålde dem till en klubbmedlem utan att ha riktig koll = han gjorde ett klipp:-)

Numren kan du ha till att kolla om det verkligen är rätt rattar, när du väl hittar dem, eller fråga säljare vilka nummer som står på de rattar de säljer. JAg är ganska säker på att det är C8ZA-numren som står på rattarna.

Söker du hos kända handlare i USA så blir det säkert dyrt, hittar du dem på annonser, skrotar e.d. eller kanske på en radio så blir det billigare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...