Jump to content

Lackfråga - Wimbledon White vs. Kaliforniavit


SvenT cmc728

Recommended Posts

Hejsan,

Ska göra lite bättringsjobb på mussen. Har för mig att den är omlackerad i wimbledon-white och läste förra året (innan forumkraschen) att den istort sett motsvaras av volvos färg "Kalifornia vit".

Någon som testat/vet? Om det är så borde man ju kunna handla en burk på mekonomen. Vill helst ha Hagmanfärg eftersom allt underarbete är gjort med hagmansprodukter.

//Sven

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Nej det är inte samma nyans på Californa vit som Wibledon,

det som skrevs där är att det var mycket vanligt att man

lackerade med California vit då den var lättare att få tag

på om man behövde lacka om efter en renovering. :shock:

Californa vit användes på Volvos 60 talare och även sparsamt

på senare år. 8)

Det skall finnas en vit nyans som Mercedes har som är väldigt

lik Wibledon White. ;)

Link to comment
Share on other sites

En kompis lackerade sin fairlane i california vit ,och den var väl wimbledon white orginal.

Bilen såg för jäv-ig ut :twisted::twisted: .den blev liksom gulaktig,och lackerades om efter något år till rätt nyans.

Link to comment
Share on other sites

Var inne på Mekonomen igår och tittade på färgerna och som du säger, den är rätt gulaktig. Såg också en californiavit Amazon idag, det var ingen vacker färg för en musse ;-)

Är det någon som vet matchande multona-nummer till wimbledonfärgen?

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har inga färgnummer på wimbledon white och hade samma problem, men min bil-lackare hade någon kamera som han plåtade av bef. lack och fixade ihop en färg som blev helt perfekt. Han hade även lackat en annan FORD och då valt en färg ifrån en riskokare (Subaru) som skulle vara väldigt likt wimbledon white.

Rolf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

tjena på er! jag har lackat min 70à i grabber yellow och har köpt färgen hos mekonome i Lidköping- det var inga problem dom kopplade upp sig mot Dupont och gjorde en färgförfrågan och vips kom ett svar med korrekt blandning på grabber yellow borde funka på wimbeldon white med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...