Jump to content

Recommended Posts

Hej, jag har en fastback 70 med en 5.0 liters Efi från 88 som fungerar klockrent förutom på tomgång då varvtalet börjar pendla kraftigt.

Jag har provat STP injectioncleaner och kört ca 20 liter soppa med detta, men det har hittils inte hjälpt något.

Märkligt är också att det inte alltid pendlar, men den börjar vanligtvis efter någon minut både vid kallstart och körning.

Vore tacksam för tips!

- Mvh / Peter Franzén

Ett problem som verkar något bekant som jag råkade ut för med min Saab 9000 nyligen. Efter många om och men och fel diagnos från saabs sida kollade farsan spridarna och visst, #4 var helt igensatt, även #3 var på god väg att ge upp. Fin-fin-fin grus låg i spridarna och i railen.

Bara en tanke. Kolla det innan du går back på saker som inte beöver bytas ut... Ofta enkla fel som jävlas mest ;)

Hej, jag har en fastback 70 med en 5.0 liters Efi från 88 som fungerar klockrent förutom på tomgång då varvtalet börjar pendla kraftigt.

Jag har provat STP injectioncleaner och kört ca 20 liter soppa med detta, men det har hittils inte hjälpt något.

Märkligt är också att det inte alltid pendlar, men den börjar vanligtvis efter någon minut både vid kallstart och körning.

Vore tacksam för tips!

- Mvh / Peter Franzén

Tjuvluft?

Plocka av och rengör tomgångsmotorn. Sitter vid sidan av trottlebodyn. Annars, sök på div amerikanska Mustangforum på "hunting idle", inte helt ovanligt.

mvh

Jocke