May 10, 200618 yr comment_28430 Hej,Inbillar mig att min 95 GT har tappat lusten lite granna.Har för mig att den drog mera när man trampade fullt ut än vad den gör nu. Tycker inte det händer något i princip från 3500 - 5000RPM.Kanske är jag som e virrig o önskar det va mer krut, eller så har jag växt ifrån det krut som en gång fanns Har nyligen bytt koppling, stift, rotor/fördelare, luftfilter, gjort rent MAF samt IAT sensorn med "contact cleaner". Bilen va ungefär likadan innan (tror jag). Har även kört i "Injection cleaner" för o spola rent o så.Får inge "Check Engine".Har ni några direkta saker jag kan titta upp, är som sagt inte alls säker på att något e fel, men det känns så.// Danne
May 11, 200618 yr comment_28521 stopp i katten? hade de vart nå med motorstyrning borde du ju fått fel lampa för de, men igensatt katalysator tror ja inte det reagerar på,
May 12, 200618 yr comment_28537 Styrdonet ska reagera på att katten är slut om den har lambdasonder efter katten.
May 29, 200618 yr Author comment_29260 Jag har funnit svaret på mitt problem.Tog loss MAFen och kikade in i denna. (Gjorde ju rent den endast med contact cleaner sist utan topps, va väl för lortigt för att det skulle funka.Och jag kikade inte in i den då på samma vis.)Den var totalt svart invändigt. Trådarna va svarta Tog "contact cleaner" samt topps o gjorde rent så gott det gick.Blev 99% rent Nu går bilen som ny Helt kanon!Hoppas det kan hjälpa någon som stöter på problemet.Lär ju inte bara vara jag // Danne
May 30, 200618 yr comment_29284 Jag har funnit svaret på mitt problem.Tog loss MAFen och kikade in i denna. (Gjorde ju rent den endast med contact cleaner sist utan topps, va väl för lortigt för att det skulle funka.Och jag kikade inte in i den då på samma vis.)Den var totalt svart invändigt. Trådarna va svarta Tog "contact cleaner" samt topps o gjorde rent så gott det gick.Blev 99% rent Nu går bilen som ny Helt kanon!Hoppas det kan hjälpa någon som stöter på problemet.Lär ju inte bara vara jag // DanneVi hade exakt samma problem med en 95'a som vi bytte topplockspackningar på igår. Gick som en påse skit tills vi gjorde rent mafen.. den fick garanterat 100hkr till utan tvekan.Innan släppte den inte ens på blöt asfalt på 1an, nu släppte den lätt på 2an hehe. Kunden blir nog nöjd
May 30, 200618 yr Author comment_29290 grufman: hehe ja nog gick den dåligt alltså. Så ut o gör rent era MAFar. Så får ni en ny bil
May 31, 200618 yr comment_29295 Kan tillägga en sak där.1) Kontrollera att båda snäpplåsen på luftburken finns kvar. Dom trillar lätt bort och gör att det sugs in orenad luft genom maf-sensorn = EJ BRA. Snäpplåsen kan faktiskt köpas separat och kostar inte många tior om jag inte missminner mig2) Byt för bövelen luftfilter med jämna mellanrum, och sätt in bra grejjer, inte billigaste skiten (ursäkta uttrycket).En igensatt maf är det billigaste felet som kan uppstå, brända avgasventiler och skrotad motor blir lätt lite dyrare (gäller framförallt 4.6-motorn som verkar vara lite känsligare mot spikningar och igensatta mafar)
June 1, 200618 yr comment_29365 du har la samma motor som i min alltså 5,0L.. jag hittar inte min MAF..var sitter den?
June 1, 200618 yr Author comment_29368 AndersAmby: Direkt efter luftfilterburken har din en svart plast "låda". Som det står "Air Cleaning Service" på har jag för mig.Du tar bort luffiltret, och sen tar bort och tar isär den plastburken. Där inne sitter MAFen.// Danne
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.