Jump to content

Eleanor Mustang från Borås CMC NO: MDCLXXIV


FastMagnus

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
de är bara sååå snygga, Viktorssons?

Bilen är en orginal bil med alla data på och signerade motor o.s.v

Ser ut att vara hos Loaded-Anders bilen i bakgrunden. :--

Link to comment
Share on other sites

Hallå Magnus hur går det för dig. Man vill ju veta lite om allt är okay med dig och Ellinor.

Berra

det går inge bra just nu,,, för mycket annat.+ att 8ans vevstakslager ville inte vara med efter uppstart. monterade isär bilen på nytt PB i ren nyfikenhet av som hänt. dom lagrena jag har i min motor finns ej att uppbringa i Sverige. Stadens motorguru gör just nu lager till mig.....

Link to comment
Share on other sites

Nu har du tagit miljötänket till en högre nivå, utan gaspedal minskar utsläppen dramatiskt :D

Vad är nästa steg?

Hål i golvet a'la Flintstones kanske 8)

I och med att jag inte fick 8ans vevstakslager att fungera har jag nu gjort som på dom nya Dodgarna har det! 4cyl i drift vid låg belastning. Så jag satte bara tillbaks 2ans 3ans 6ans & 7ans kolvar (dom fyra i mitten av motorn) jag behöver endast ta bort elkontakterna till spridarna också på dom. Dock krävs ett visst mekaniskt arbete på min för 8 cyl men men all teknik har fällor :--

Link to comment
Share on other sites

Nu har du tagit miljötänket till en högre nivå, utan gaspedal minskar utsläppen dramatiskt :D

Vad är nästa steg?

Hål i golvet a'la Flintstones kanske 8)

I och med att jag inte fick 8ans vevstakslager att fungera har jag nu gjort som på dom nya Dodgarna har det! 4cyl i drift vid låg belastning. Så jag satte bara tillbaks 2ans 3ans 6ans & 7ans kolvar (dom fyra i mitten av motorn) jag behöver endast ta bort elkontakterna till spridarna också på dom. Dock krävs ett visst mekaniskt arbete på min för 8 cyl men men all teknik har fällor :--

Om du vill kan du få kolla i min Hemi 5,7 l Dodge hur det fungerar. :--:--

Men jag har en gaspedal har du :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

Fick en stund över till sist, då han jag skruva tillbaks generator + den nya servo pumpen. och har börjat med elen.. jag har provkört bilen på garage planen och än verkar det bra dock ingen gaspedal ännu :D

Link to comment
Share on other sites

De är inte dumma de där plastbaljorna...

Var det nytt rekord till Gånghester eller?

Det är j_kla drag i denna 06a med 6 vxlmanuell men den är mycket skramligare än mustangen

Link to comment
Share on other sites

De är inte dumma de där plastbaljorna...

Var det nytt rekord till Gånghester eller?

Rekordet till Gånghester satte jag i en Audi RS6 Twin Turbo oj oj oj oj.

den hänger inte vetten med.

Micke; Detta ex har hämtas ut av dom stora pojkarna med hängsle byxor och lucka fram som väger mycket mer än 30 kilo med skolväska på :--:--:-- den lär ha haft en tuff uppväxt :--:--

Link to comment
Share on other sites

De är inte dumma de där plastbaljorna...

Var det nytt rekord till Gånghester eller?

Rekordet till Gånghester satte jag i en Audi RS6 Twin Turbo oj oj oj oj.

den hänger inte vetten med.

Micke; Detta ex har hämtas ut av dom stora pojkarna med hängsle byxor och lucka fram som väger mycket mer än 30 kilo med skolväska på :--:--:-- den lär ha haft en tuff uppväxt :--:--

Kan ju förklara saken om den är ett misshandlat ex annars är corvetter betydligt bättre hoppsatta än många andra jänke bilar menar dom nyare nu de äldre har jag ingen erfarenhet av..men men snacka corvette i ett mustang forum känns inte rätt hihi 8) annars en C6 ZR1 modell kör lätt ifrån den där audin du beskrev men det är ju en annan femma :D kör försiktigt lätt bli av med körkortet tycker jag massa kontroller överallt nu för tiden Hej!

Link to comment
Share on other sites

Jag insåg att ett liv utan gaspedal i en mustang inte fungerade så nu har jag monterat i en!!!! ikväll ska den varm köras ordentligt för första gången.¨

Luftrenare locket nu med dold montering

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...